Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 11, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cannes Lions za manipulacje przy zgłoszeniach do nagród będzie karać agencje wyrzuceniem z konkursu na trzy lata

Cannes Lions 2025 to ostatni festiwal, na którym udało się zabiegać o nagrody w nieuczciwy sposób

Organizatorzy międzynarodowego festiwalu branży kreatywnej Cannes Lions w związku z "uzasadnionymi obawami" dotyczącymi manipulowania procesem zgłoszeń do nagród, zwłaszcza w kontekście sztucznej inteligencji, wprowadzają nowe "standardy i środki uczciwości", aby zapewnić uczciwą konkurencję.

W ramach nowych ram regulaminowych firmy, które "umyślnie przesłały fałszywe lub wprowadzające w błąd prace", mogą zostać wykluczone z udziału w konkursie na okres do trzech lat, a ich prawo do zasiadania w jury może zostać cofnięte bezterminowo.

"Wszystkie sankcje będą ustalane w ramach niezależnego procesu weryfikacji, aby zapewnić priorytet neutralnemu i obiektywnemu nadzorowi" - napisano w oświadczeniu. Nowe zasady są następstwem dochodzenia w sprawie kampanii nagrodzonej Grand Prix na tegorocznym Festiwalu Kreatywności dla producenta sprzętu AGD Consul, prowadzonej przez brazylijską agencję DM9 (część DDB). Dochodzenie wykazało, że w materiałach zgłoszeniowych do kampanii wykorzystano "treści generowane i zmanipulowane przez sztuczną inteligencję". Po dochodzeniu DM9 i Cannes wspólnie uzgodniły wycofanie zgłoszenia i unieważnienie nagród, które otrzymała agencja.

DM9 wycofała również zgłoszenia dwóch innych nagrodzonych kampanii - "Plastic Blood" dla OKA Biotech i "Gold = Death" dla Urihi Yanomami. Dyrektor kreatywny i wiceprezes agencji Icaro Doria zrezygnował ze stanowiska wkrótce po tym, gdy jego firma przyznała się manipulacji (jednym z zarzutów było wykorzystanie materiału telewizji CNN Brasil, w którym dzięki AI pojawiła się dziennikarka, już niepracująca w stacji).

Wypłynęły również oskarżenia o wykroczenia związane ze zgłoszeniami innych agencji, choć jak dotąd nie cofnięto żadnych innych nagród.

Nowe standardy odpowiedzialności wchodzą w życie wraz z rozpoczęciem procesu składania wniosków o nagrody w 2026 roku.

(MAC, 11.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.