Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Globalne przychody serwisów streamingowych sięgną 95,3 mld dol.

„Wojny strumieniowe” między gigantami medialnymi Netflix, Apple, Amazon i Hulu spowodowały, że wydatki gotówkowe branży medialnej na treści osiągnęły rekordowy poziom (fot. Nicolas J Leclercq/Unsplash.com)

Według danych przedstawionych przez OnlyAccounts.io globalne przychody z transmisji strumieniowych opartych na subskrypcji mają w 2023 roku osiągnąć 95,3 mld dol. To o 18 proc. więcej, niż w ubiegłym roku. Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie o kolejne 73 proc. w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając poziom 137 mld dol. w roku w 2027.

W ciągu zaledwie pięciu lat liczba osób korzystających z serwisów streamingowych opartych na subskrypcji prawie się podwoiła, skacząc z 610 mld w 2017 roku do 1,16 mld w zeszłym roku.

Według Statista Market Insights globalne przychody z transmisji strumieniowej opartej na subskrypcji wzrosły prawie trzykrotnie od 2017 roku, osiągając poziom 80 mld dol. w 2022.

Czytaj też: Robert de Niro może nie zadebiutować w serialu Netflixa. Powodem strajk scenarzystów

Badanie Statista wykazało, że prawie 65 proc. całkowitych przychodów ze SvoD pochodzi tylko z trzech krajów. Stany Zjednoczone, jako największy rynek na świecie, wygenerują w tym roku 39,2 mld dol. przychodów i będą nadal rosły na poziomie 8,6 proc. w latach 2023-2027, co przełoży się na przewidywany wolumen rynku na poziomie 54,6 mld dol.

Jako drugi co do wielkości rynek chiński odnotuje w tym okresie średnią stopę wzrostu na poziomie 10,1 proc., a przychody ze SvoD wzrosną z 19,4 mld dol. do 28,5 mld dol. Kolejne miejsce zajmuje Wielka Brytania z prawie 5,5 mld dol. przychodów do 2027 roku i czteroletnim wzrostem na poziomie 8,9 proc.

Press

Do 2027 roku globalne przychody serwisów streamingowych mają dojść do 137 mld dol. (screen: Broadbandtnews.com)

„Wojny strumieniowe” między gigantami medialnymi Netflix, Apple, Amazon i Hulu spowodowały, że wydatki gotówkowe branży medialnej na treści osiągnęły rekordowy poziom. W ciągu ostatnich pięciu lat firmy medialne wydały prawie 445 mld dol. na treści wideo, a wszystko to w wyścigu o zwiększenie oglądalności.

Czytaj też: Spotify zwolni 200 osób z działu podcastów. "Trudna, ale konieczna decyzja"

Według najnowszych prognoz Statista z maja, ok. 1,3 mld widzów na całym świecie będzie oglądać filmy SvoD w tym roku (1,16 mld w 2022), z Wielką Brytanią, Chinami i USA jako trzema największymi rynkami. Na tych rozwiniętych rynkach cyfrowych konsumenci nadal odchodzą od tradycyjnej płatnej telewizji na rzecz bardziej elastycznych, przystępnych cenowo i ekspansywnych formatów wideo.

Statista przewiduje, że liczba użytkowników będzie nadal rosła w kolejnych latach i osiągnie 1,5 mld w 2025 roku. Przewiduje się, że do 2027 roku liczba ta wzrośnie o kolejne 9 proc. i osiągnie 1,64 mld na całym świecie.

Czytaj też: Netflix wprowadził w Polsce opłatę za współdzielenie konta. Podano cenę

(MAC, 10.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.