Spotify zwolni 200 osób z działu podcastów. "Trudna, ale konieczna decyzja"
Zaangażowanie w podcasty doprowadziło do gwałtownego wzrostu wydatków operacyjnych firmy (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Spotify Technology zwolni 200 osób z działu podcastów w ramach drugiej rundy redukcji, ponieważ firma restrukturyzuje działalność po latach intensywnych inwestycji.
Posunięcie to dotyczy około 2 proc. siły roboczej serwisu głównie streamującego muzykę. Dostosowuje w ten sposób Spotify do tendencji wśród platform takich jak Meta czy Roku, które również przeprowadziły drugą rundę zwolnień.
Czytaj też: Viaplay Group zmienia prezesa. Madsen Lindemann za Andersa Jensena
Spotify w ostatnich latach wydało wiele na działalność związaną z podcastami, mając nadzieję, że wyższy poziom zaangażowania oferowany przez ten format przyciągnie więcej reklamodawców. Doprowadziło to jednak do gwałtownego wzrostu wydatków operacyjnych firmy, które w zeszłym roku rosły dwukrotnie szybciej niż jej przychody.
W odpowiedzi na te trudności oraz ogólną sytuację ekonomiczną Spotify zmniejszyło zatrudnienie o 6 proc. na początku 2023 roku. Ogłosiło odejście Dawn Ostroff, która pomogła ukształtować biznes podcastów, przeprowadzając serwis przez kontrowersje, takie jak reakcje wokół programu Joe Rogana wywołane rozpowszechnianiem dezinformacji na temat Covid-19.
Sahar Elhabashi, kierujący obecnie biznesem podcastów, powiedział, że firma "podjęła trudną, ale konieczną decyzję o dokonaniu strategicznej zmiany".
Czytaj też: YouTube nie będzie usuwać dezinformacji. Nawet o tym, że Trump wygrał wybory
(MAC, 06.06.2023)