Nielsen Gauge: udział streamingu rośnie w Polsce z miesiąca na miesiąc
Liderem wśród platform wideo jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc. (fot. materiały prasowe)
Wideo online odpowiada za 6,7 proc. całkowitej oglądalności na ekranie telewizora - wynika z raportu Nielsen Gauge dla Polski za kwiecień 2023 roku.
Dla porównania, w grudniu było to 5,6 proc., w styczniu - 5,9 proc., w lutym - 6,4 proc., a w marcu - 6,5 proc.
Liderem wśród platform wideo jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc. (również 1,8 proc. w grudniu, styczniu, lutym i w marcu), a na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,7 proc. (1,3 proc. w grudniu; 1,3 proc. w styczniu; 1,5 proc. w lutym; 1,7 proc. w marcu).
W kwietniu największy udział w oglądalności na telewizorze miała:
- telewizja satelitarna - 34 proc. (36,5 proc. w grudniu; 34,6 proc. w styczniu; 34,5 proc. w lutym; 34,3 proc. w marcu);
- na drugim miejscu była była telewizja kablowa - 30 proc. (28,7 proc. w grudniu; 29,5 proc. w styczniu; 29,3 proc. w lutym i 30,1 proc. w marcu);
- trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna - 23,4 proc. (23,1 proc. w grudniu; 23,9 proc. w styczniu; 23,9 proc. w lutym; 23,5 proc. w marcu).
W marcu największy udział w oglądalności na telewizorze miała telewizja satelitarna - 34,3 proc. (36,5 proc. w grudniu; 34,6 proc. w styczniu i 34,5 proc. w lutym), a na drugim miejscu była telewizja kablowa - 30,1 proc. (28,7 proc. w grudniu; 29,5 proc. w styczniu i 29,3 proc. w lutym). Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna - 23,5 proc. (23,1 proc. w grudniu; 23,9 proc. w styczniu, 23,9 proc. w lutym).
W grudniu 2022 Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadził w Polsce zestawienie The Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową i streaming. Dane dotyczą widzów powyżej 4. roku życia.
(KOZ, 19.05.2023)