Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" ogląda coraz mniej widzów

"Szkło kontaktowe" nadawane jest codziennie o 22 (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)

Publicystyczne programy satyryczne "Szkło kontaktowe" w TVN 24 i "W tyle wizji" w TVP Info mają widownię niższą niż przed rokiem. W porównaniu z wynikami osiąganymi w grupie komercyjnej 16-59 oba programy notują zdecydowanie wyższe udziały w rynku w grupie obejmującej wszystkich widzów, a więc także tych najstarszych.

  • W styczniu "Szkło kontaktowe", nadawane codziennie o 22, śledziło średnio 636 tys. widzów, przy udziale w rynku 6,2 proc. w grupie ogólnej 4+ (681 tys. widzów i 6,2 proc. rok wcześniej),
  • w lutym - 603 tys. i 6,05 proc. (wobec 650 tys. i 6,1 proc. w lutym 2022),
  • w marcu - 563 tys. i 5,66 proc. (644 tys. i 6,32 proc.),
  • a w kwietniu - 541 tys. i 5,47 proc. (654 tys. i 6,3 proc.).

Czytaj też: Maryla Rodowicz, Alicja Majewska i Edyta Górniak wśród wykonawców opolskiego festiwalu w TVP

W grupie komercyjnej 16-59 udział programu w rynku był dużo niższy niż w grupie ogólnej 4+ i wynosił: 2,47 proc. w styczniu (wobec 2,67 proc. rok wcześniej), 2,51 proc. w lutym (wzrost z 2,48 proc.), 2,34 proc. w marcu (spadek z 3,64 proc.) i 2,27 proc. w kwietniu (spadek z 2,99 proc.).

  • Konkurencyjne "W tyle wizji", emitowane od poniedziałku do soboty o 21.50 w TVP Info, oglądało w styczniu średnio 600 tys. widzów przy 5,39 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wobec 587 tys. i 4,93 proc. rok wcześniej),
  • w lutym - 610 tys. i 5,65 proc. (w porównaniu z 641 tys. i 5,66 proc.),
  • w marcu - 614 tys. i 5,71 proc. (762 tys. i 6,77 proc.),
  • a w kwietniu - 563 tys. i 5,21 proc. (680 tys. i 5,99 proc.).

Czytaj też: Piotr Jacoń znów zabrał głos ws. Daukszewicza: "Z panem Krzysztofem jestem po rozmowie"

Również ten program ma dużo niższe udziały w grupie komercyjnej 16-59, niż w ogólnej 4+. To 1,72 proc. w styczniu (wzrost z 1,69 proc.), 1,86 proc. w lutym (spadek z 2,34 proc.), 1,73 proc. w marcu (spadek z 3,34 proc.) i 1,62 proc. w kwietniu (w dół z 2,56 proc.).

Po programie "W tyle wizji", o 22.30, jest nadawana jego druga część pt. "W tyle wizji extra". W styczniu miała ona średnio 608 tys. oglądających przy 6,59 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wobec 548 tys. i 5,43 proc. rok wcześniej), w lutym - 607 tys. i 6,78 proc. (535 tys. i 5,49 proc.), w marcu - 613 tys. i 6,93 proc. (712 tys. i 7,61 proc.), a w kwietniu - 562 tys. i 6,29 proc. (649 tys. i 6,85 proc.).

W grupie komercyjnej 16-59 udział programu to 1,97 proc. w styczniu (wzrost z 1,9 proc. rok wcześniej), 2,31 proc. w lutym (w górę z 2,02 proc.), 2,23 proc. w marcu (spadek z 3,98 proc.) i 2,1 proc. w kwietniu (w dół z 3,22 proc.).

Rok temu (od końca lutego) stacje informacyjne notowały zdecydowanie wyższe dobowe udziały w rynku niż obecnie. Wtedy większość ramówki poświęcały na relacjonowanie wojny w Ukrainie, a część wydań "Szkła kontaktowego" i "W tyle wizji" oraz "W tyle wizji extra" wypadło z oferty.

Dla porównania, w całym 2022 roku TVN 24 miał średnio 5,64 proc. w grupie ogólnej 4+ i 3,85 proc. w grupie komercyjnej 16-59, a TVP Info - 5,18 proc. w grupie ogólnej 4+ i 2,95 proc. w komercyjnej 16-59.

Dane: Nielsen Media.

(MNIE, 19.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.