TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ten przystanek w Katowicach oszczędza wodę i chłodzi. AMS postawił go w Katowicach

Pierwszy przystanek ekologiczny powstał w katowickim śródmieściu (fot. materiały prasowe)

AMS we współpracy z miastem Katowice oddało do użytku pierwszy z zapowiedzianych 22 zielonych przystanków w ramach akcji prośrodowiskowych.

O lokalizacji samowystarczalnych ekowiat zdecydowali w plebiscycie mieszkańcy Katowic i pasażerowie komunikacji miejskiej. Celem akcji było zaangażowanie społeczności do podejmowania decyzji dotyczących środowiska lokalnego. W ramach projektu na stronie Przystanekkatowice.ams.com.pl ankietowani oddawali głos na jedną z trzech proponowanych lokalizacji i decydowali o tym, czy elementy wieńczące przystanek będą zielone (nawiązujące do charakteru projektu), czy żółte – zgodne z barwami miasta.

Czytaj też: Ikea w kampanii rozprawia się z mitami na temat zrównoważonego życia

Pierwszy oddany do użytku przystanek znajduje się przy ul. Mickiewicza w katowickim śródmieściu. Pozostałe będą powstawały systematycznie do końca wiosny.

Ekologiczne przystanki mają dachy pokryte dywanem z rozchodników i są w stanie magazynować 3,3 tys. l wody deszczowej przy jednorazowym opadzie. Dodatkowo obniżają o 3-5°C temperaturę powietrza wokół przystanku w upalne dni i zmniejszają zapylenie aż o 15-20 proc. Mają zabsorbować 1,5 t CO2 w ciągu najbliższych 10 lat. Na ich szybach znalazły się specjalne kropki chroniące ptaki przed uderzeniem w szybę, za których przygotowanie odpowiedzialna była Fundacja Szklane Pułapki. 

Za zielone przystanki, ekosłupy solarne, ekobacklighty i inne działania przyczyniające się do zmniejszenia śladu węglowego AMS otrzymał dwukrotnie nagrodę Carbon Footprint Challenge Award oraz tytuł Lidera Transformacji Energetycznej 2022 i 2023 roku.

Czytaj też: HRejterzy na billboardach walczą ze śmieciami w górach

(KAP, 21.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.