Burda Media Polska nie rezygnuje z tytułów papierowych. "Patrzymy przez pryzmat marek"
Maciej Klepacki, prezes Burdy Media Polska: – Naszym celem nie jest przejście wyłącznie do digitalu. Patrzymy na rynek mediowy przez pryzmat marek, a nie kanałów dotarcia, takich jak print, digital, czyli social media
Burda Media Polska będzie rozwijać społeczności wokół marek z obszaru podróży i kulinariów. Stawiając mocno na digital, wydawnictwo w dłuższej perspektywie chce zatrzymać sześć tytułów ukazujących się na papierze, czyli "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "National Geographic", "National Geographic Traveller" i "Viva".
– Naszym celem nie jest przejście wyłącznie do digitalu – zaznacza Maciej Klepacki, prezes Burda Media Polska. – Patrzymy na rynek mediowy przez pryzmat marek, a nie kanałów dotarcia, takich jak print, digital, czyli social media. Wierzymy, że prasa będzie czymś ekskluzywnym, co pozwoli na kolejne pole dotarcia do czytelniczki zwłaszcza w segmentach luksusowych, gdzie mówimy o kampaniach wizerunkowych. Dalsza obecność w papierze pozwoli nam odróżnić się od graczy czysto digitalowych. Owszem, w digitalu konkurujemy z portalami horyzontalnymi, ale jako jedyni do pakietu w obszarze lifestyle i podróże jesteśmy w stanie dołączyć również ofertę reklamową w wydaniu magazynowym – dodaje prezes Klepacki.
Potrzeba nowej strategii
Jak pisaliśmy w poniedziałek, od 1 kwietnia wydawnictwo wprowadziło nową strategię zarządzania produktami multimedialnymi. Zmiany oznaczają połączenie zespołów zajmujących się wydaniami drukowanymi i serwisami online (w tym social mediami) w multimedialne zespoły redakcyjne. Na ich czele stoi jeden redaktor naczelny danej marki. Z Burda Media Polska rozstały się Joanna Lorynowicz, dotychczasowa redaktorka naczelna magazynu "Elle", Marta Kowalska, head of digital engagement segmentu luxury & lifestyle, a także Aleksandra Sokalska, redaktorka naczelna Mamotoja.pl.
Czytaj też: Polskie Radio po trzyletniej przerwie szykuje plenerowe koncerty "Lata z radiem" z publicznością
– Rozstanie z Aleksandra Sokalską wynika z potrzeby nowej strategii w segmencie parentingowym, który przechodzi teraz bardzo dużą transformację. Coraz większą rolę odgrywają w nim influencerzy, do tego zmienia się źródło, z którego młode matki szukają informacji – zaznacza Klepacki.
Jak dodaje: – Mamotoja.pl nadal będzie poradnicze i merytoryczne, ale jednocześnie potrzebujemy otworzyć tę markę na social media i docierać do młodych mam z pokolenia Z. Aleksandra Sokalska przez wiele lat odpowiadała za transformację Mamotoja z printu do digitalu, ale mamy poczucie, że potrzeba nowego spojrzenia na ten brand w portfolio.
Duża rola społeczności
Jak dowiedział się "Presserwis" podczas Burda Day, zmiany pojawiły się także w dziale reklamy: w ostatnim czasie dołączyła do niego Monika Ceglińska odpowiadająca za rozwój produktu mediowego. Wydawnictwo nawiązało również współpracę z Krystianem Trapszo oraz Łukaszem Wiśniewskim, którzy odpowiadają za realizację kampanii programatycznych, nie tylko dla marek medium i masowych, ale także dla marek luksusowych.
Czytaj też: Tadeusz Kowalski wzywa szefa KRRiT do zajęcia się rekoncesją HGTV. Posiedzenie jutro
Rozbudowując społeczność online wokół takich marek, jak National Geographic oraz Przysliprzepis.pl i Gotujmy.pl, wydawnictwo chce powtórzyć strategię stosowaną przy innych serwisach z portfolio: Polki.pl i Wizaz.pl. W tym ostatnim serwisie szczególnie dużą rolę odgrywa zaangażowanie recenzentek testujących produkty kosmetyczne, w tym należące do partnerów reklamowych wydawnictwa.
– Widzimy, jak społeczność Wizażu jest zaangażowana w to, co się dzieje wokół marki. Te doświadczenia chcemy przenosić na kolejne zagadnienia tematyczne – podróże i kulinaria. Na wzór Klubu Polki Rekomendują lub Klubu Recenzentki Wizażu może powstać społeczność przy kulinariach, która dotyczy np. testowania produktów do gotowania – podkreśla Maciej Klepacki.
Czytaj też: TVP podała szczegóły 60. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki
(MZD, 04.04.2023)