Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RMF FM znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. "Press" drugi w swojej kategorii

RMF FM został liderem zarówno wśród stacji radiowych, jak i w zestawieniu ogólnym (fot. materiały prasowe)

Ponownie RMF FM został najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Według comiesięcznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), stacja w lutym 2023 roku odnotowała ponad 1,7 tys. cytowań w polskich mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska – ponad 1,6 tys. cytowań, a trzecią pozycję zajmuje "Rzeczpospolita" cytowana w lutym blisko 1,5 tys. razy. Magazyn "Press" wysoko w swojej kategorii.

Wśród 15 najczęściej przywoływanych tytułów największy udział ma prasa – 33 proc. cytowań – reprezentowana przez "Rzeczpospolitą", "Super Express", "Gazetę Wyborczą", "Dziennik Gazetę Prawną" oraz "Fakt".

Czytaj też: Wydawca "Sieci" prosi o pomoc, choć ma milionowe zyski. 15 mln dywidendy w trzy lata

Po 27 proc. udziału w rankingu przypada portalom internetowym (Wirtualna Polska, Onet, Interia i Wirtualne Media) oraz telewizji – TVN 24, TVN, Polsat News, TVP Info. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, zaledwie 13 proc., mają stacje radiowe – RMF FM oraz Radio ZET.

Press

(źródło: IMM)

Wśród gazet liderem cytowań pozostaje "Rzeczpospolita". Na miejscu drugim jest "Super Express" (1350 cytowań), na trzecim "Gazeta Wyborcza" cytowana blisko 1,3 razy.

Press

(źródło: IMM)

Wśród stacji telewizyjnych prowadzi TVN 24, cytowany blisko 1,5 razy, który też znalazł się na czwartym miejscu zestawienia ogólnego. Drugi jest TVN (1145), trzeci Polsat News (836 cytowań).

Press

(źródło: IMM)

Wśród stacji radiowych króluje lider zestawienia ogólnego – RMF FM.

Czytaj też: Radio Nowy Świat w sobotę cztery audycje nada z Gdańska

Za nim są kolejno Radio Zet, cytowane ponad 1,4 tys. razy i Polskie Radio Program I cytowane 382 razy.

Press

(źródło: IMM)

Wirtualna Polska zdominowała ranking opiniotwórczych portali internetowych. Za nią jest Onet cytowany 1355 razy i Interia z 1163 cytatami.

Press

(źródło: IMM)

W grupie tygodników i dwutygodników na pierwszym miejscu z 537 cytowaniami są "Sieci", za nimi "Wprost" (373 cytowania) i "Viva" (283 cytowania).

Czytaj też: Kuriozalna uchwała rady programowej TVP - w sprawie pedofila ze Szczecina zawiniły media, ale nie TVP Info

W grupie miesięczników i dwumiesięczników najczęściej cytowany był "Forbes" (158 razy), na drugim miejscu "Press" (107 razy), na trzecim "Twój Styl" (89 razy).

Zestawienie wydawnictw, których media były cytowane najczęściej, wygrywa Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, "Fakt", "Forbes", "Newsweek", Noizz, Onet, Plejada i "Przegląd Sportowy" dziennikarze innych mediów cytowali blisko 4 tys. razy. Na drugim miejscu utrzymuje się grupa Cyfrowy Polsat z łącznym wynikiem ponad 2,7 tys. wzmianek badanych tytułów. Podium zamyka Wirtualna Polska Media (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się w cytatach 2,6 tys. razy.

Czytaj też: Prokuratura w Bełchatowie sprawdza, czy Jerzy Jurecki pobił burmistrza Zelowa

(PAR, 31.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.