Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 20, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska uruchomi kolejny serwis z treściami premium. WP Magazyn zostaje

Wirtualna Polska Holding SA w trzecim kwartale 2025 roku uzyskała 722,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (fot. materiały prasowe)

W portalu Wirtualna Polska ma się pojawić nowy serwis z treściami premium. Obecnie takie treści publikowane są w serwisie WP Magazyn. Kierownictwo firmy zapewnia, że Magazyn nie zostanie zlikwidowany.

Nowy serwis ma ruszyć za kilka dni, ale kierownictwo WP nie podaje dokładnej daty. - Będzie to oddzielny serwis z treściami premium, o którym za kilka dni poinformujemy - zapowiedział Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding w środę, podczas konferencji prasowej. Dodaje, że już wiadomo, kto będzie kierował nowym serwisem, ale nie zdradza nazwiska tej osoby.

Początkowo w Wirtualnej Polsce zakładano, że nowy serwis zastąpi WP Magazyn (od października kieruje nim Barbara Kasprzycka), ale ostatecznie podjęto decyzję, żeby działały obydwa serwisy.

- Chcielibyśmy, żeby treści jakościowych było więcej - mówił Świderski.

Czytaj też: Widownia magazynów międzynarodowych w polskich stacjach. Prowadzi TVN

W komunikacie prezentującym dane finansowe w trzecim kwartale br. WP poinformowała, że w ciągu kilku miesięcy zwiększyła wydatki w segmencie mediowym o 20 mln zł na cele pracownicze. Kolejne 5 mln zł kosztuje rozpoczęta niedawno kampania wizerunkowa portalu WP.pl.

Z WP.pl odchodzi jednak kilku dziennikarzy, którzy dostarczali jakościowe treści do portalu, m.in. Patryk Słowik, Paweł Figurski czy Patryk Michalski. - Prowadzimy rekrutacje. Wydaliśmy ostatnio 20 milionów złotych na zespół. Rozumiemy, jak ważny jest wkład dziennikarstwa śledczego w produkt, jakim jest portal horyzontalny. Mam nadzieję, że to się zakończy transferami - powiedział Świderski.

Wirtualna Polska Holding SA w trzecim kwartale 2025 roku uzyskała 722,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego 716,2 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe. W porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. spółka miała mniejsze wpływy z reklamy i subskrypcji, a zwiększyła te z turystyki. Zysk netto wzrósł o 8,7 proc., do 101,8 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 57,3 proc., do 241,6 mln zł.

(MAK, 20.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.