Wirtualna Polska uruchomi kolejny serwis z treściami premium. WP Magazyn zostaje
Wirtualna Polska Holding SA w trzecim kwartale 2025 roku uzyskała 722,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (fot. materiały prasowe)
W portalu Wirtualna Polska ma się pojawić nowy serwis z treściami premium. Obecnie takie treści publikowane są w serwisie WP Magazyn. Kierownictwo firmy zapewnia, że Magazyn nie zostanie zlikwidowany.
Nowy serwis ma ruszyć za kilka dni, ale kierownictwo WP nie podaje dokładnej daty. - Będzie to oddzielny serwis z treściami premium, o którym za kilka dni poinformujemy - zapowiedział Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding w środę, podczas konferencji prasowej. Dodaje, że już wiadomo, kto będzie kierował nowym serwisem, ale nie zdradza nazwiska tej osoby.
Początkowo w Wirtualnej Polsce zakładano, że nowy serwis zastąpi WP Magazyn (od października kieruje nim Barbara Kasprzycka), ale ostatecznie podjęto decyzję, żeby działały obydwa serwisy.
- Chcielibyśmy, żeby treści jakościowych było więcej - mówił Świderski.
Czytaj też: Widownia magazynów międzynarodowych w polskich stacjach. Prowadzi TVN
W komunikacie prezentującym dane finansowe w trzecim kwartale br. WP poinformowała, że w ciągu kilku miesięcy zwiększyła wydatki w segmencie mediowym o 20 mln zł na cele pracownicze. Kolejne 5 mln zł kosztuje rozpoczęta niedawno kampania wizerunkowa portalu WP.pl.
Z WP.pl odchodzi jednak kilku dziennikarzy, którzy dostarczali jakościowe treści do portalu, m.in. Patryk Słowik, Paweł Figurski czy Patryk Michalski. - Prowadzimy rekrutacje. Wydaliśmy ostatnio 20 milionów złotych na zespół. Rozumiemy, jak ważny jest wkład dziennikarstwa śledczego w produkt, jakim jest portal horyzontalny. Mam nadzieję, że to się zakończy transferami - powiedział Świderski.
Wirtualna Polska Holding SA w trzecim kwartale 2025 roku uzyskała 722,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego 716,2 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe. W porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. spółka miała mniejsze wpływy z reklamy i subskrypcji, a zwiększyła te z turystyki. Zysk netto wzrósł o 8,7 proc., do 101,8 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 57,3 proc., do 241,6 mln zł.
(MAK, 20.11.2025)










