Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warner Bros. Discovery pozywa Paramount Global. Chce 200 mln dol. za prawa streamingowe do "South Park"

Paramount dzięki wyrażeniu "wydarzenia filmowe" mógł ominąć ustalenia poprzedniej umowy, zyskując możliwość kierowania produkcji nieuznawanych oficjalnie za odcinki serialu niekoniecznie na HBO Max (screen: YouTube/South Park Studios)

Warner Bros. Discovery pozywa Paramount Global i domaga się 200 mln dol. Chodzi o prawa streamingowe do serialu animowanego "Miasteczko South Park". Przed pandemią ówczesny Warner Bros. kupił je za ponad 500 mln dol. na potrzeby swojej platformy HBO Max.

Umowa przewidywała, że HBO Max ma wyłączność na pokazywanie gotowych 23 sezonów serialu "Miasteczko South Park" oraz kolejnych trzech przygotowywanych. Po wybuchu pandemii zrealizowano tylko dwa odcinki 24. sezonu i sześć sezonu 25. W 2021 roku twórcy serialu Trey Parker i Matt Stone podpisali kontrakt z ViacomCBS (później koncern zmienił oficjalnie nazwę na Paramount Global) opiewający na 900 mln dol. za realizację kolejnych sezonów dla stacji Comedy Central. Plus 14 "wydarzeń filmowych" dla serwisu streamingowego Paramount+.

Czytaj też: Komiks "Dilbert" usunięty z amerykańskich gazet za rasistowskie komentarze twórcy

Paramount dzięki wyrażeniu "wydarzenia filmowe" mógł ominąć ustalenia poprzedniej umowy, zyskując możliwość kierowania produkcji nieuznawanych oficjalnie za odcinki serialu niekoniecznie na HBO Max. Ogłosił następnie, że od 2025 roku "Miasteczko South Park" będzie dostępne w bibliotece Paramount+, nowe odcinki zaczną zaś pojawiać się na platformie już w 2024 roku.

W pozwie złożonym w sądzie stanu Nowy Jork napisano, że "Paramount rażąco zamierzał wesprzeć Paramount+ kosztem Warner/HBO", oraz że zaangażował się w "wielokrotne i rażące dwulicowe fałszowanie faktów i łamanie umowy”.

W odpowiedzi na zapowiadany pozew Paramount zarzucił Warner Bros. Discovery niewywiązywanie się z warunków kontraktu w postaci braku opłat licencyjnych za już otrzymane odcinki serialu.

Czytaj też: HBO na czwartym sezonie definitywnie kończy serial "Sukcesja"

Pierwszą produkcją zaprezentowaną na Paramount+ był w 2021 roku "South Park: Post Covid" – niemal godzinny odcinek, niewchodzący oficjalnie do realizowanego od 1997 roku serialu.

Warner Bros. Discovery zakończył czwarty kwartał 2022 roku z łączną liczbą 96,1 mln abonentów usług transmisji strumieniowej HBO, HBO Max i Discovery+. To o 1,1 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej i o 9,9 mln więcej niż w czwartym kwartale 2021 roku.

W segmencie krajowym (USA i Kanada) miał 54,6 mln abonentów, w porównaniu z 53,6 mln w trzecim kwartale 2022 roku i 51,2 mln w czwartym kwartale 2021 roku.

Czytaj też: Telewizyjna reporterka z Florydy zastrzelona w trakcie relacji z miejsca zbrodni

W segmencie międzynarodowym Warner Bros. Discovery zakończył czwarty kwartał ub.r. z 41,5 mln abonentów. To wzrost z 41,4 mln w trzecim kwartale 2022 roku i 34,9 mln w czwartym kwartale 2021 roku.

W czwartym kwartale ub.r. Warner Bros. Discovery przy spadku przychodów o 11 proc. – do 11 mld dol., zanotował 2,1 mld dol. straty netto. Zyskowne pozostają stacje telewizyjne i wytwórnie filmowe, natomiast platformy streamingowe Discovery+ i HBO Max przyniosły ponad 200 mln dol. straty.

Czytaj też: Genialne przemówienia Zełenskiego, które przejdą do historii. Kto mu je pisze?

(MAC, 27.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.