Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warner Bros. Discovery pozywa Paramount Global. Chce 200 mln dol. za prawa streamingowe do "South Park"

Paramount dzięki wyrażeniu "wydarzenia filmowe" mógł ominąć ustalenia poprzedniej umowy, zyskując możliwość kierowania produkcji nieuznawanych oficjalnie za odcinki serialu niekoniecznie na HBO Max (screen: YouTube/South Park Studios)

Warner Bros. Discovery pozywa Paramount Global i domaga się 200 mln dol. Chodzi o prawa streamingowe do serialu animowanego "Miasteczko South Park". Przed pandemią ówczesny Warner Bros. kupił je za ponad 500 mln dol. na potrzeby swojej platformy HBO Max.

Umowa przewidywała, że HBO Max ma wyłączność na pokazywanie gotowych 23 sezonów serialu "Miasteczko South Park" oraz kolejnych trzech przygotowywanych. Po wybuchu pandemii zrealizowano tylko dwa odcinki 24. sezonu i sześć sezonu 25. W 2021 roku twórcy serialu Trey Parker i Matt Stone podpisali kontrakt z ViacomCBS (później koncern zmienił oficjalnie nazwę na Paramount Global) opiewający na 900 mln dol. za realizację kolejnych sezonów dla stacji Comedy Central. Plus 14 "wydarzeń filmowych" dla serwisu streamingowego Paramount+.

Czytaj też: Komiks "Dilbert" usunięty z amerykańskich gazet za rasistowskie komentarze twórcy

Paramount dzięki wyrażeniu "wydarzenia filmowe" mógł ominąć ustalenia poprzedniej umowy, zyskując możliwość kierowania produkcji nieuznawanych oficjalnie za odcinki serialu niekoniecznie na HBO Max. Ogłosił następnie, że od 2025 roku "Miasteczko South Park" będzie dostępne w bibliotece Paramount+, nowe odcinki zaczną zaś pojawiać się na platformie już w 2024 roku.

W pozwie złożonym w sądzie stanu Nowy Jork napisano, że "Paramount rażąco zamierzał wesprzeć Paramount+ kosztem Warner/HBO", oraz że zaangażował się w "wielokrotne i rażące dwulicowe fałszowanie faktów i łamanie umowy”.

W odpowiedzi na zapowiadany pozew Paramount zarzucił Warner Bros. Discovery niewywiązywanie się z warunków kontraktu w postaci braku opłat licencyjnych za już otrzymane odcinki serialu.

Czytaj też: HBO na czwartym sezonie definitywnie kończy serial "Sukcesja"

Pierwszą produkcją zaprezentowaną na Paramount+ był w 2021 roku "South Park: Post Covid" – niemal godzinny odcinek, niewchodzący oficjalnie do realizowanego od 1997 roku serialu.

Warner Bros. Discovery zakończył czwarty kwartał 2022 roku z łączną liczbą 96,1 mln abonentów usług transmisji strumieniowej HBO, HBO Max i Discovery+. To o 1,1 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej i o 9,9 mln więcej niż w czwartym kwartale 2021 roku.

W segmencie krajowym (USA i Kanada) miał 54,6 mln abonentów, w porównaniu z 53,6 mln w trzecim kwartale 2022 roku i 51,2 mln w czwartym kwartale 2021 roku.

Czytaj też: Telewizyjna reporterka z Florydy zastrzelona w trakcie relacji z miejsca zbrodni

W segmencie międzynarodowym Warner Bros. Discovery zakończył czwarty kwartał ub.r. z 41,5 mln abonentów. To wzrost z 41,4 mln w trzecim kwartale 2022 roku i 34,9 mln w czwartym kwartale 2021 roku.

W czwartym kwartale ub.r. Warner Bros. Discovery przy spadku przychodów o 11 proc. – do 11 mld dol., zanotował 2,1 mld dol. straty netto. Zyskowne pozostają stacje telewizyjne i wytwórnie filmowe, natomiast platformy streamingowe Discovery+ i HBO Max przyniosły ponad 200 mln dol. straty.

Czytaj też: Genialne przemówienia Zełenskiego, które przejdą do historii. Kto mu je pisze?

(MAC, 27.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.