Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Samorządowy serwis wKatowicach.eu ma rok. Rynkiem nie wstrząsnął

Portal wKatowicach.eu jest wydawany przez miejską spółkę (screen: wKatowicach.eu)

Rok po starcie finansowany przez katowicki samorząd serwis wKatowicach.eu chwali się dziesiątkami milionów odsłon i setkami tysięcy użytkowników. Lokalny rynek nie odczuł szczególnie jego obecności.

Rok temu wystartował serwis wKatowicach.eu finansowany przez katowicki samorząd. Serwis stawia na multimedia. W ciągu roku zrealizował 400 materiałów wideo i 30 podcastów. Materiały multimedialne zostały wyświetlone od 17 stycznia 2022 roku do 17 stycznia 2023 roku 27 836 166 razy. Portal chwali się też 150 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.

Czytaj też: Media samorządowe wypierają lokalne media niezależne

– Postawiliśmy na nowoczesne materiały wideo i dziś jestem jeszcze bardziej przekonany niż rok temu, że to był strzał w dziesiątkę. Jesteśmy młodą redakcją, którą tworzą doświadczeni dziennikarze, ale ciągle w młodym wieku – mówi Kamil Zatoński, redaktor naczelny wKatowicach.eu.

Portal należy do Katowickiej Agencji Wydawniczej, spółki powołanej w 2021 roku przez władze Katowic. Jest drugim katowickim serwisem miejskim (pierwszy to Portal.katowice.pl). Jego redakcję tworzą w dużej części dziennikarze, którzy odeszli z należącego do orlenowskiego Polska Press "Dziennika Zachodniego". Na bazie materiałów z wKatowicach.eu powstaje od niedawna darmowa miejska gazeta o tym samym tytule o nakładzie ok. 20 tys. egzemplarzy. To druga obok również darmowych "Naszych Katowic", drukowanych w nakładzie 120 tys. egzemplarzy. Dla porównania "Dziennik Zachodni" (Polska Press), największa gazeta w regionie, rozchodzi się w średniej liczbie 9404 egzemplarzy (wg audytu PBC za trzeci kwartał 2022 roku).

– Katowice to bardzo nasycony rynek serwisów internetowych – mówi Karolina Bauszek, redaktorka naczelna portalu MojeKatowice.pl należącego do działającej na Śląsku sieci portali miejskich Silesia.info.pl. – MojeKatowice to nie jest nasz największy portal, ale odnotowaliśmy pojawienie się wKatowicach.eu. Jednak dużego wstrząsu na rynku nie zauważyliśmy.

Czytaj też: Ważą się losy ostatnich dodatków lokalnych "Gazety Polskiej Codziennie"

– Faktycznie, wielkiego zamieszania na rynku nie było – potwierdza Grzegorz Żądło, redaktor naczelny największego niezależnego portalu w mieście – Katowice24.info. – Ale też w odróżnieniu od mojego portalu, który stara się publikować regularnie unikalne informacje, portal miejski bazuje na informacjach prasowych, które mają wszyscy.

Sam z rezerwą podchodzi do publikowanych przez wKatowicach.eu materiałów multimedialnych, ale zastrzega, że po prostu nie tego oczekuje od serwisów informacyjnych. Zauważa też, że portal nie odebrał katowickim serwisom reklamodawców, bo finansowany z miejskiej kasy reklam nie potrzebuje. 

W Katowicach, oprócz MojeKatowice.pl i Katowice24.info, działają też m.in.serwis KatowiceDzis.pl założony i prowadzony przez Mateusza Cieślaka, byłego dziennikarza tygodnika "NIE", oraz serwis 24kato.pl należący do Media Operators, a będący miejską emanacją regionalnego Ślązaga.pl.

Czytaj też: W kontroli Krajowego Instytutu Mediów uczestniczy osoba typowana na jego szefową

Według porównywarki statystyk stron internetowych Similarweb, wKatowicach.eu to drugi pod względem liczby odsłon (268 954 miesięcznie) katowicki portal. Pierwszy jest Katowice.24 info z ponad 400 tys. odsłon miesięcznie, trzeci – 24kato.pl (ponad 140 tys. odsłon miesięcznie). Samorządowy portal jest też jedynym, który w ciągu ostatniego kwartału 2022 roku zanotował największy przyrost liczby odsłon.

Największym katowickim serwisem miejskim jest jednak Katowice.naszemiasto.pl, należący do Polska Press. W ostatnim kwartale portal miał średnio ponad 1,5 mln odsłon miesięcznie.

Czytaj też: Kuba Wojewódzki wraca na łamy "Polityki" w przyszłym tygodniu

(PAR, 20.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.