Spółka Extradom.pl Wirtualnej Polski zmniejszyła stratę  |  Grupa Żywiec rozpoczyna przetarg  |  Miliony złotych opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Powrót do "The Voice of Poland"  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Starsza specjalistka ds. licencji w Filmotece Narodowej  |  Drugi sezon "Uroczyska" z Antonim Królikowskim  |  Aż 70 proc. Polaków wybiera zakupy na platformach typu marketplace  |  Dentsu Polska po przetargu  |  Feeders Agency realizuje  |  Rebranding Pfleiderer Polska  |  LFP zatwierdza umowy z DAZN i beIN Sports na transmisje ligi francuskiej  |  Kolejny dziennikarz zamordowany w Meksyku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Spółka Extradom.pl Wirtualnej Polski zmniejszyła stratę  |  Grupa Żywiec rozpoczyna przetarg  |  Miliony złotych opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Powrót do "The Voice of Poland"  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Starsza specjalistka ds. licencji w Filmotece Narodowej  |  Drugi sezon "Uroczyska" z Antonim Królikowskim  |  Aż 70 proc. Polaków wybiera zakupy na platformach typu marketplace  |  Dentsu Polska po przetargu  |  Feeders Agency realizuje  |  Rebranding Pfleiderer Polska  |  LFP zatwierdza umowy z DAZN i beIN Sports na transmisje ligi francuskiej  |  Kolejny dziennikarz zamordowany w Meksyku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Spółka Extradom.pl Wirtualnej Polski zmniejszyła stratę  |  Grupa Żywiec rozpoczyna przetarg  |  Miliony złotych opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Powrót do "The Voice of Poland"  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Starsza specjalistka ds. licencji w Filmotece Narodowej  |  Drugi sezon "Uroczyska" z Antonim Królikowskim  |  Aż 70 proc. Polaków wybiera zakupy na platformach typu marketplace  |  Dentsu Polska po przetargu  |  Feeders Agency realizuje  |  Rebranding Pfleiderer Polska  |  LFP zatwierdza umowy z DAZN i beIN Sports na transmisje ligi francuskiej  |  Kolejny dziennikarz zamordowany w Meksyku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 06, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chorzowski portal bez akredytacji na mecze Ruchu Chorzów. "Nie znamy przyczyny"

To pierwszy przypadek w ciągu ośmiu lat, kiedy Ruch odciął dziennikarzy serwisu TubaChorzowa.pl od akredytacji (PAR)

Chorzowski portal lokalny TubaChorzowa.pl nie otrzymał akredytacji na domowe mecze Ruchu Chorzów. Klub piłkarskiej Betclic 1 Ligi nie podaje przyczyn.

Odmowa przyznania akredytacji chorzowskiemu portalowi przydarzyła się pierwszy raz w jego ośmioletniej historii. 

"Nie wiem, o co poszło"

– Do tej pory współpracowaliśmy z klubem i wydaje mi się, że współpraca była udana – mówi Bartłomiej Czaja, właściciel i redaktor naczelny serwisu Tuba Chorzowa. – Nie tylko relacjonowaliśmy mecze, skupiając się na ich sportowej stronie, ale też patronowaliśmy niektórym wydarzeniom. Nie wiem, czemu w tym roku nam odmówiono.

Czytaj też: Ogólnopolskie media korzystają z tekstów lokalnych tygodników. I nie podają źródła

Dziennikarze i fotoreporterzy portalu do tej pory byli na wszystkich meczach rozgrywanych przez Ruch na własnym boisku. W sezonie 2024/2025 mecze będą mogli co najwyżej oglądać w telewizji.

– Na nasze pytanie mailowe dostaliśmy lakoniczną odpowiedź: "zgodnie z pkt III.1 regulaminu »Zasady przyznawania akredytacji na mecze Ruchu Chorzów w sezonie 2024/2025« Klub zastrzega sobie prawo do nieprzyznania akredytacji bez podawania przyczyny" – mówi Czaja. – I faktycznie przyczyny nie znamy. Nie wiem, o co poszło. Moim zdaniem sport powinien łączyć, a nie dzielić. A my w relacjach z Ruchu nie uprawialiśmy żadnej polityki.

TubaChorzowa.pl największym portalem w Chorzowie

Bartłomiej Czaja poza prowadzeniem portalu jest również prywatnym przedsiębiorcą i radnym Chorzowa pozostającym w opozycji do nowego prezydenta miasta Szymona Michałka. Chorzów ma w Ruchu ponad 25 proc. udziałów.

Czytaj też: Olechowski i Raczyńska-Weinsberg zarobili miliony na doradzaniu w Banku Pekao

Po decyzji klubu redakcja opublikowała oświadczenie, w którym czytamy: "Jako przedstawiciele mediów lokalnych dbamy o dostęp do informacji tej, która jest nam najbliższa. Charakter naszej pracy nie należy do łatwych, mimo to wierzymy, że każdy zasługuje na rzetelną informację na temat problemów i sukcesów dotykających nas bezpośrednio".

TubaChorzowa.pl jest największym miejskim portalem informacyjnym w Chorzowie. Według Google Analytics ma 100 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie i 350 tys. odsłon. Ruch Chorzów jeszcze w minionym sezonie grał w PKO BP Ekstraklasie, ale w maju spadł do I ligi.

Czytaj też: Tylko garstka mediów krytykowała przepisy gwarantujące mundurowym bezkarność

(PAR, 06.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.