Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 09, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W walce o subskrybentów „GW” będzie rozwijać ofertę serwisów tematycznych

Serwis "Żyć lepiej" uzupełnia ofertę działu Prenumeraty B2B skierowaną do pracowników, w postaci benefitu oferowanego przez pracodawcę (screen: Wyborcza)

„Gazeta Wyborcza”, których liczba subskrybentów przekroczyła 300 tys., planuje przyciągnąć nowych użytkowników, rozwijając ofertę mobile oraz serwisy tematyczne na miarę nowego portalu "Żyć lepiej. Psychologia codziennie".

Uruchomiony w grudniu serwis "Wyborczej" i "Wysokich Obcasów" oferuje treści psychologiczne różnych redakcji z portfolio „Wyborczej" – m.in. „Wysokich Obcasów", działów Tylko Zdrowie i Nauka, „Dużego Formatu" czy redakcji lokalnych. Dostęp do serwisu jest dodatkiem do prenumeraty pod hasłem „Odblokuj potencjał pracownika". To dostępna na rynku od lipca zeszłego roku oferta skierowana do firm, które subskrypcję treści Wyborcza.pl wykorzystują jako benefit dla pracowników.

Czytaj też: Liczba subskrybentów serwisu Wyborcza.pl przekroczyła 300 tys.

– Zaobserwowaliśmy, że subskrybenci bardzo cenią teksty, które związane są z szeroko rozumianym zdrowiem psychicznym i dobrostanem człowieka. Być może jest to skutek czasów pandemicznych: wszyscy mamy problemy z dziećmi, ze sobą czy starzejącymi się rodzicami. Redakcja „Wyborczej” cieszy się dużym zaufaniem także w zakresie tego rodzaju treści – podkreśla Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”, który dodaje, że właśnie w tym kierunku – tworzenia podobnych serwisów tematycznych – planuje iść gazeta.

Bartkowiak nie chce jednak zdradzić, jakiego rodzaju będą to projekty, i czy jest szansa by „Wyborcza” choć trochę przybliżyła się do strategii „New York Timesa”. Nowojorski dziennik od lat wygrywa na łączeniu oferty subskrypcyjnej z produktami digitalowymi, jak Cooking czy Games.

Jednocześnie dyrektor wydawniczy podkreśla, że kluczowy dla walki o subskrybentów „Gazety Wyborczej” jest obecnie rozwój mobile’u jako nośnika oraz dalsza dbałość o partnerstwa z zagranicznymi tytułami: „New York Timesem” czy też sojuszu prasowego LENA. Dzięki tej drugiej inicjatywie „Wyborcza” ma możliwość publikowania artykułów czołowych dzienników europejskich – "El Pais", "Die Welt", "La Repubblica", "Le Figaro", "Le Soir", "Tages-Anzeiger", "Tribune de Genéve".

Czytaj też: Pandemia nauczyła redakcje pracy hybrydowej i zdalnej. W 2023 roku nowelizacja kodeksu pracy

Wśród najchętniej czytanych tekstów redakcji partnerskich prezentowanych na łamach Wyborcza.pl w ostatnim kwartale 2022 roku znalazły się m.in materiał z "Die Welt" zatytułowany "Dlaczego z każdym dniem Ukrainie coraz trudniej jest kontratakować", tekst "El Pais" pt. "Eksmisje w duńskich dzielnicach uznanych za »niezachodnie«. Żadna partia nie zgłasza protestu" czy pochodzący z "The New York Timesa" materiał "Irańska Gwardia Rewolucyjna walczy o życie".

– Treści partnerskie bezdyskusyjnie należą do tych, które zachęcają internautów do zakupu subskrypcji, a następnie przyczyniają się do utrzymania czytelników – zaznacza Bartkowiak i dodaje, że celem zespołu „Wyborczej” w najbliższych miesiącach będzie również zadbanie o tzw. casual readers, którzy mają okazjonalny kontakt z serwisem.

– To jest ogromna grupa. Wyborcza.pl ma 7 mln użytkowników miesięcznie, a subskrypcji cyfrowych jest jedynie 300 tys. Nie można się jednak spodziewać, że czekają nas spektakularne wzrosty. Na tak dalekim etapie rozwoju modelu subskrypcyjnego, na którym się znaleźliśmy, pozostała nam praca nad udoskonalaniem oferty. Nasz cel to utrzymanie rosnącego trendu liczby subskrybentów w długim okresie – mogą zdarzać się w jakimś kwartale niewielkie spadki, ale generalny trend musi być rosnący. Natomiast w krótszej perspektywie cały czas niezmiennie muszą rosnąć z tego kanału przychody.

Czytaj też: Nowy „Press”: Jadczak nie bierze jeńców, Babiarz tańczy, Piński prowokuje, a stand-uper klnie

(MZD, 09.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.