Liczba subskrybentów serwisu Wyborcza.pl przekroczyła 300 tys.
Granicę 300 tys. subskrybentów Wyborczej.pl udało się pokonać m.in. dzięki promocjom pod koniec ub.r.
Liczba subskrybentów Wyborczej.pl (Agora SA) przekroczyła w ostatnich dniach grudnia barierę 300 tys. Aby podkreślić rolę subskrypcji w rozwoju tytułów prasowych, dotychczasowy segment Prasy w Agorze został przemianowany na segment Prasy Cyfrowej i Drukowanej.
Liczba subskrybentów Wyborczej.pl (Agora SA) przekroczyła w ostatnich dniach grudnia barierę 300 tys. Aby podkreślić rolę subskrypcji w rozwoju tytułów prasowych, dotychczasowy segment Prasy w Agorze został przemianowany na segment Prasy Cyfrowej i Drukowanej.
Jak informuje biuro prasowe Agory, subskrybenci Wyborczej.pl zdecydowanie najczęściej wybierają pakiet Premium, zapewniający pełny dostęp do serwisu i aplikacji Wyborczej.pl, treści z magazynów oraz 30 serwisów lokalnych. "To nowy rekord dla »Wyborczej« i całego rynku prasy cyfrowej w Polsce, którego zespół dziennika jest niekwestionowanym liderem" - czytamy w przesłanym komunikacie.
- W ogłoszonej w 2018 roku strategii założono wzrost subskrypcji cyfrowych "Wyborczej" do poziomu 327 tys. Ale to był cel wyznaczony przed pandemią. Tak jak inne wtedy ogłoszone, przestał obowiązywać " mówi "Presserwisowi" Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory. - W warunkach spowolnienia gospodarczego przekroczenie granicy 300 tys. subskrybentów to ogromny sukces nie tylko w wymiarze psychologicznym. Mieliśmy liczne pytania z rynku, kiedy osiągniemy ten pułap - dodaje.
Agata Staniszewska podkreśla, że do kolejnego rekordu w zakresie sprzedaży subskrypcji przyczyniła się polityka rozwijania wysokojakościowych treści w Wyborczej.pl. - Reportaże, analizy, teksty powstałe w oparciu o dziennikarskie śledztwa. Dzięki tym formatom nasz serwis został doceniony przez czytelników - mówi rzeczniczka Agory.
W przesłanym komunikacie biuro prasowe Agory zaznacza, ze duże znaczenie dla osiągnięcia poziomu 300 tys. prenumerat cyfrowych miały również specjalne propozycje zakupu subskrypcji w ostatnich miesiącach ubiegłego roku. W listopadzie zespół "Wyborczej" zachęcał internautów do skorzystania ze specjalnej oferty na zakup subskrypcji w ramach Black Friday. W grudniu ruszyła promocja świąteczna wspierana kampanią reklamową, w której czytanie w dobrej cenie polecała Barbara Kurdej-Szatan.
Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy "Wyborczej" i członek zarządu Agory zauważa, że subskrypcje cyfrowe są obecnie najważniejszą ścieżką rozwoju tytułów prasowych - podążają nią w Polsce wszyscy wydawcy, nawet ci mniejsi. Zapewnia, że Agora od dawna rozumie ten trend i mocno stawia na internet. Dała temu wyraz w symboliczny sposób: 1 stycznia 2023 r. ze struktury Grupy Agora znikł segment Prasa, zastąpił go segment: Prasa Cyfrowa i Drukowana.
"Gazeta Wyborcza" wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej w lutym 2014 r. W czerwcu 2015 dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. M.in. dzięki zastosowaniu narzędzi z dziedziny Big Data, zaowocowało to na koniec 2015 r. osiągnięciem liczby subskrypcji na poziomie blisko 77 tys., choć zakładano, że próg 70 tys. dziennik przekroczy dopiero w 2016.
Obecnie subskrybenci serwisu Wyborcza.pl mogą wybierać spośród różnych wariantów prenumeraty. Obok wersji podstawowej dostępne są pakiety: Premium i Klubowy.
(JF, 01.01.2023)