SAR ruszył z inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej
Większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety (fot. pexels.com)
Celem inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR jest wspólne wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk biznesowych w obszarach ESG – środowiska naturalnego oraz ładu społecznego i korporacyjnego.
Mają temu służyć udostępnione badania, narzędzia oraz szkolenia. Do współpracy, oprócz członków SAR, zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.
Czytaj też: Labcon z kampanią dla Wyjątkowego Prezentu w pięciu krajach
Większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety. Jednocześnie wzrasta wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych przez marki obietnic i stosowany przez nie greenwashing – te tematy będą omawiane przez najbliższe miesiące podczas spotkań w grupach roboczych.
28 listopada br. Rada Unii Europejskiej zatwierdziła dyrektywę o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż obowiązek raportowania niefinansowego na początku obejmie tylko duże podmioty, nowa dyrektywa CSRD wpłynie również na małe i średnie przedsiębiorstwa.
Czytaj też: Anna Lewandowska będzie zachęcać do ćwiczeń w "Dzień dobry TVN"
(AMS, 19.12.2022)