Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat nadaje od 30 lat. We wtorek pokaże jubileuszową galę

Przygotowano jubileuszową oprawę antenową akcentującą liczbę "30" (screen: YouTube/Identerek)

Dzisiaj, 5 grudnia, mija 30 lat od uruchomienia Polsatu. Trwa jubileuszowa kampania stacji, a jutro widzowie będą mogli zobaczyć urodzinową galę.

Gala odbędzie się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie i ma być okazją do przypomnienia najważniejszych momentów z historii stacji oraz podsumowania trzech dekad jej działalności.

Zygmunt Solorz decydował o kształcie polskiego rynku medialnego

Na scenie wystąpią: Maryla Rodowicz, Doda, Ralph Kaminski, Igor Herbut, Piotr Rubik, Muniek Staszczyk, Lady Pank, Kortez, Maciej Maleńczuk, Organek, Dawid Kwiatkowski, Golec uOrkiestra, Enej, Krzysztof Zalewski czy też Monika Brodka, Natalia Przybysz, Natalia Szroeder i Grzegorz Hyży.

Czytaj też: Renata Przemyk nie chce Nagrody Mediów Publicznych. "Ja bym w oczy sobie spojrzeć nie mogła"

Wśród prowadzących galę będą dawni i obecni prezenterzy stacji: Krzysztof Ibisz, Paulina Sykut-Jeżyna, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski, Maciej Rock, Zygmunt Chajzer, Dorota Gawryluk, Bogdan Rymanowski, Jerzy Mielewski, Karolina Gilon, Marcelina Zawadzka, Adam Zdrójkowski oraz Izabela Janachowska. Początek transmisji zaplanowano na 20.

Ponadto na antenach Polsatu od listopada można oglądać miniaudycje, w których prawie 40 gwiazd związanych ze stacją przedstawia swoje wspomnienia i anegdoty na temat Polsatu. Przygotowano też oprawę antenową akcentującą liczbę "30". Kampania 30-lecia Polsatu trwa na antenach grupy, nośnikach OOH, w prasie, radiu i internecie.

Telewizja Polsat nadawanie rozpoczęła 5 grudnia 1992 roku o 16.30. Ze względu na ówczesne regulacje prawne początkowo sygnał nadawany był z Holandii za pośrednictwem satelity Eutelsat II. 1 kwietnia 1994 roku Polsat otrzymał pierwszą ogólnopolską telewizyjną koncesję naziemną. Jej głównym właścicielem od początku jest Zygmunt Solorz.

– Zygmunt Solorz jest jedną z tych kilku osób, które po zmianach ustrojowych zadecydowały o kształcie polskiego rynku medialnego. W ciągu lat ten rynek się zmieniał, Polsat też się zmieniał. Ewolucyjnie dostosowywał się do nowych warunków, ale też te warunki kształtował – ocenia dr Juliusz Braun, wykładowca Collegium Civitas, były przewodniczący KRRiT i były prezes TVP.

Doceniana przez widzów stabilność

Jak dodaje Braun, Polsat wybrał dobrą strategię już na etapie starań o koncesję, występując najpierw o polską koncesję satelitarną (otrzymał ją w 1993 roku). To – zdaniem Juliusza Brauna – ułatwiło stacji drogę do koncesji naziemnej (1994).

Czytaj też: Wniosek o przedłużenie koncesji dla TVN trafił do KRRiT

– Od razu po otrzymaniu koncesji naziemnej Polsat zyskał dużą popularność, trafnie określił grupę docelową, adresując program zwłaszcza do widowni z mniejszych miast czy wsi. Tę mocną pozycję na rynku stacja utrzymuje do dziś. Choć ramówka się zmienia, to nie ma w niej rewolucji, a ta stabilność jest doceniana przez widzów i daje trwałą pozycję rynkową – ocenia Juliusz Braun.

W historii stacji zapisały się m.in. pierwszy polski talk-show "Na każdy temat", teleturniej "Idź na całość", takie seriale jak "Miodowe lata" i "Świat według Kiepskich", ale też programy rozrywkowe, np. "Idol" czy "Twoja twarz brzmi znajomo". Polsat jako pierwsze medium dostrzegł popularność disco polo, emitując poświęcone tej muzyce programy "Disco Relax" i "Disco Polo Live". Polsat to też sport. W 2002 roku stacja przełamała monopol telewizji publicznej i kupiła prawa do mistrzostw świata w piłce nożnej w Korei i Japonii. Dziś na antenach grupy można oglądać m.in. największe imprezy siatkarskie.

W 2006 roku do stacji dołączyła Nina Terentiew, najpierw jako doradczyni programowa właściciela oraz zarządu Telewizji Polsat ds. produkcji polskiej, a następnie jako dyrektorka programowa Polsatu. 16 stycznia Ninę Terentiew na tym stanowisku zastąpi Edward Miszczak, wieloletni dyrektor programowy TVN. Terentiew przejdzie do rady nadzorczej stacji.

"Edward Miszczak przejmuje Polsat w znakomitej kondycji"

Ryszard Sibilski, prezes firmy producenckiej Endemol Shine Polska, pod koniec listopada zwracał uwagę, że Edward Miszczak przejmuje Polsat w znakomitej kondycji, ale w sytuacji, w której cały rynek przechodzi przez turbulencje i rewolucję w sposobie konsumpcji mediów. – Celem pewnie będzie utrzymanie status quo na kurczącym się rynku stacji telewizyjnych. Edward Miszczak, podobnie jak Nina Terentiew, ma niebywałe wyczucie programowe. Nina i Edward są osobami, które doskonale wiedzą, czego chcą i jak powinno kształtować się ofertę programową – mówił "Presserwisowi".

Czytaj też: TVP nie potwierdza, że Dariusz Szpakowski skomentuje finał mundialu

Z kolei Juliusz Braun zauważa, że Zygmunt Solorz, właściciel Polsatu, przez wszystkie lata wykazał się ogromną lojalnością wobec swoich współpracowników. – Wiele osób z Polsatu, które przeszły na emeryturę, nadal jest w kręgu jego przyjaciół. Zygmunt Solorz potrafi też pozyskiwać z rynku osoby, które wnoszą nowe wartości do jego stacji, a jednocześnie daje im nową szansę. Tak było z Niną Terentiew, która odeszła z TVP, i tak jest z Edwardem Miszczakiem, który odszedł z TVN – stwierdza Braun.

Według Nielsen Media w całym 2021 roku Polsat miał 8,19 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, ustępując TVP 1 (9,76 proc.), ale wyprzedzając TVP 2 (7,86 proc.) i TVN (7,33 proc.).

Czytaj też: Grand Press 2022: nominacje w kategoriach News, Dziennikarstwo śledcze oraz Publicystyka

(MNIE, 05.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.