Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Polska/PwC AdEx: reklama online przyspiesza w drugim kwartale, wartość rynku online to 3,2 mld zł

Reklama online przyspiesza w drugim kwartale 2022 roku (fot. materiały prasowe)

W pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 10 proc. Wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku.

W drugim kwartale tempo rozwojowe nieco przyspieszyło, zwiększając indeks wzrostu – z 8,8 proc zaobserwowanych w pierwszym trymestrze – do prawie 12 proc. Przełożyło się to na półroczną dynamikę na poziomie 10,4 proc.

Czytaj też: Publicis Groupe: Reklama online i zewnętrzna napędzały rynek reklamy przez 3 kwartały 2022 r.

Obserwowane dotychczas trendy oraz ogólny obraz rynku są wciąż stabilne. Nadal dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), z 44 proc. udziału. Jej dynamika wyniosła 8 proc. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 6 proc.

Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+28 proc). Wzrost miały też wszystkie kluczowe kanały sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Największy wzrost wartości odnotowały branże: podróże i turystyka, HoReCa, a w następnej kolejności farmaceutyki, leki oraz sprzęty domowe, meble, deko.

Czytaj też: Rynek reklamy w Europie Wschodniej i Środkowej wzrósł o 14 proc. w 2021 roku

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Press

(fot. materiały prasowe)

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe. Na wydatki składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Agora, Burda Media, Cormedia, CS Group (szacowane), Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK Digitree Group, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Pracuj, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR Media, Havas Media, IDG, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius.

Dane zbierano do 11 listopada 2022 roku

Czytaj też: Grupa Artemis będzie promować obowiązkowe szczepienia

(AMS, 29.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.