Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CANnual Report: rynek reklamy w Europie Wschodniej i Środkowej wzrósł o 14 proc. w 2021 roku

CANnual Report opiera się na analizie 14 rynków reklamowych w Europie Środkowej i Wschodniej (fot. materiały prasowe)

Według raportu CANnual Report autorstwa weCAN, sieci niezależnych agencji reklamowych i domów mediowych z Europy Środkowo-Wschodniej, inwestycje na reklamę "optymistycznie wzrosły" po pandemii.

Raport wykorzystuje analizę rynków reklamowych w 14 krajach regionu CEE. Za polską część raportu opowiada dom mediowy Media People.

Czytaj też: Reżyser i scenarzysta Michał Toczek dołącza do Bluebird Artists

W 2021 roku rynek reklamy w Europie Środkowo-Wschodniej przekroczył poziom sprzed pandemii i osiągnął wartość 9,5 mld euro (o 14 proc więcej, niż w 2020 roku). Jest to wynik zwiększonych wydatków na reklamę digitalową (odnotowała wzrost o 18 proc.), co wynika z dynamicznego rozwoju e-commerce. Według ecommerce-europe.eu (2021) odsetek internautów, którzy kupowali towary online, wzrósł o 5 proc., a tempo obrotów marek e-commerce jest wyższe w Europie Środkowej i Wschodniej niż w Zachodniej. 

Według Media People najważniejszym mikrotrendem konsumenckim w Polsce była koncentracja na kliencie oraz budowanie społeczności wokół marek. W raporcie podkreślono, że na polskim rynku prowadzone są liczne kampanie greenwashingowe – nie odpowiadają na zapotrzebowanie konsumentów, którym zależy na faktycznych działaniach na rzecz klimatu.

Według agencji 2021 rok był okresem rozwoju modelu abonamentowego i coraz większej jego akceptacji wśród klientów. W raporcie zwrócono również uwagę na dalszy dynamiczny rozwój TikToka w Polsce, który aktualnie ma 13 mln użytkowników, co czyni go trzecią najpopularniejszą platformą społecznościową w naszym kraju po Facebooku i Instagramie.

Czytaj też: "JBB Bałdyga Cup feat. Fortnite!" to kolejna odsłona gamingowej współpracy marki

(KAP, 28.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.