DoubleVerify: konsumenci nie ufają markom kojarzonym z dezinformacją
W badaniu wzięło udział ponad 16,5 tys. osób (fot. materiały prasowe)
Platforma DoubleVerify opublikowała raport "Four Fundamental Shifts in Advertising and Media", w którym przeanalizowano odpowiedzi od ponad 16 600 globalnych konsumentów z 18 krajów.
Według badania większość konsumentów (55 proc.) spędza teraz więcej czasu na oglądaniu treści w porównaniu z okresem przed pandemią. W Europie kontynentalnej jest to 44 proc. Prawie połowa (45 proc.) respondentów zauważa, że powodem, dla którego spędzają więcej czasu na korzystaniu z treści cyfrowych, jest to, że zostają w domu ze względu na rosnące koszty życia. W raporcie 66 proc. respondentów stwierdziło, że reklama, która wzbudza ich zainteresowanie w ciągu pierwszych pięciu sekund, ma znacznie większe szanse na zwrócenie ich uwagi.
Czytaj też: Dawid Kaźmierczak wraz z Przestrzenią otwierają agencję digitalową Polot
Respondenci zadeklarowali, że widzą od 1 do 50 reklam dziennie. W badaniu konsumenci oceniali jakość reklam na określonych platformach. YouTube dominuje jako autorska platforma zapewniająca przyciągnięcie uwagi respondentów w 15 z 18 badanych krajów – kolejny jest Facebook (39 proc.) i Instagram (28 proc.). TikTok szybko się rozwija, a 43 proc. osób w wieku 18-24 lat deklaruje, że planuje spędzić więcej czasu w aplikacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
54 proc. respondentów twierdzi, że kupuje więcej produktów online teraz niż przed pandemią, a 67 proc. chętniej zwraca uwagę na reklamę, jeśli jest ona związana z oglądanymi przez nich treściami — takimi jak recenzje czy pomysły na prezenty. Wielu respondentów martwi się coraz częstszą obecnością dezinformacji w mediach – 61 proc. z nich jest mniej skłonnych do zakupu/używania marki ponownie, jeśli zobaczą ją reklamowaną obok dezinformacji.
Pełny raport DoubleVerify znajduje się tutaj.
Czytaj też: Gong ze złotem Clio Entertainment Awards
(KAP, 18.11.2022)