TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie Mediahub: Generacja Z się nie buntuje

W badaniu przepytano młodych z 341 miast i 275 wsi w całej Polsce (fot. materiały prasowe)

Z badania przeprowadzonego przez dom mediowy Mediahub oraz Instytut Badawczy Pollster na Polakach w wieku 16-24 lata wynika, że Generacja Z troszczy się o ekologię i zaangażowanie społeczne marek, ale nie ma potrzeby wychodzić na ulice, by walczyć o swoje przekonania.

72 proc. badanych uważa, że istotne dla każdego człowieka jest tworzenie lepszego świata, a 56 proc. sygnalizuje, że problemy społeczne ich przerastają. Większość jednak nie czuje się aktywistami, a wśród powodów podają m.in. zbyt dużą liczbę organizacji wymagających ich wsparcia. Generacja Z to też pierwsze pokolenie, które nie buntuje się przeciwko rodzicom. Aż 70 proc. z nich ma dobre z nimi dobre relacje. 

Olga Wójcicka, consumer insight manager Mediahub, wyjaśnia, że tematy społeczne nie są bardzo ważne dla młodych w kontekście wyboru marki. - Kiedy przychodzi do zakupów, dla 27 proc. gen. Z jest to ważne, ale 34 proc. nie uważa tego za istotne - stwierdza.

Badanie wskazuje, że 44 proc. podczas zakupów wybiera marki, które spełniają wymogi ekologiczne. Za to 72 proc. kieruje się niską ceną.

Pokolenie Z odważnie podchodzi do rozmów o płci i orientacji seksualnej - aż 80 proc. chce podnosić te tematy. Zaskoczeniem jest także stosunek do wiary - 60 proc. pokolenia Z to wierzący - a wśród użytkowników Tindera jest ich nawet 65 proc. Nazywani są pokoleniem TikToka, ale 27 proc. uważa reklamy w tym portalu społecznościowym za irytujące, a spory odsetek korzysta z tradycyjnych mediów.

W badaniu przeanalizowano 1300 młodych osób urodzonych po 1998 a przed 2006 rokiem, z 341 miast i 275 wsi w całej Polsce. Pełny raport znajduje się na Mullenlowemediahub.pl.

(KAP, 20.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.