Badanie Mediahub: Generacja Z się nie buntuje
W badaniu przepytano młodych z 341 miast i 275 wsi w całej Polsce (fot. materiały prasowe)
Z badania przeprowadzonego przez dom mediowy Mediahub oraz Instytut Badawczy Pollster na Polakach w wieku 16-24 lata wynika, że Generacja Z troszczy się o ekologię i zaangażowanie społeczne marek, ale nie ma potrzeby wychodzić na ulice, by walczyć o swoje przekonania.
72 proc. badanych uważa, że istotne dla każdego człowieka jest tworzenie lepszego świata, a 56 proc. sygnalizuje, że problemy społeczne ich przerastają. Większość jednak nie czuje się aktywistami, a wśród powodów podają m.in. zbyt dużą liczbę organizacji wymagających ich wsparcia. Generacja Z to też pierwsze pokolenie, które nie buntuje się przeciwko rodzicom. Aż 70 proc. z nich ma dobre z nimi dobre relacje.
Olga Wójcicka, consumer insight manager Mediahub, wyjaśnia, że tematy społeczne nie są bardzo ważne dla młodych w kontekście wyboru marki. - Kiedy przychodzi do zakupów, dla 27 proc. gen. Z jest to ważne, ale 34 proc. nie uważa tego za istotne - stwierdza.
Badanie wskazuje, że 44 proc. podczas zakupów wybiera marki, które spełniają wymogi ekologiczne. Za to 72 proc. kieruje się niską ceną.
Pokolenie Z odważnie podchodzi do rozmów o płci i orientacji seksualnej - aż 80 proc. chce podnosić te tematy. Zaskoczeniem jest także stosunek do wiary - 60 proc. pokolenia Z to wierzący - a wśród użytkowników Tindera jest ich nawet 65 proc. Nazywani są pokoleniem TikToka, ale 27 proc. uważa reklamy w tym portalu społecznościowym za irytujące, a spory odsetek korzysta z tradycyjnych mediów.
W badaniu przeanalizowano 1300 młodych osób urodzonych po 1998 a przed 2006 rokiem, z 341 miast i 275 wsi w całej Polsce. Pełny raport znajduje się na Mullenlowemediahub.pl.
(KAP, 20.10.2022)