Polskie agencje na festiwalu Golden Drum mają 27 nominacji
W 2022 roku o nagrody Golden Drum walczyło 1000 prac, z Polski zostało wysłanych 76 (fot. materiały prasowe)
W tegorocznej 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum polskie agencje mają 27 nominacji. Najwięcej trafiło do Change Serviceplan.
Za kampanię "Unmute" dla Polskiego Stowarzyszenia Głuchych agencję Change Serviceplan nominowano w ośmiu kategoriach: Integrated, Media, Culture & Entertainment; Content, Live Experience; Health & Wellness Non-profit Health Awareness; Sports, Pop Culture & Art, Entertainment; Motion Craft, Video/Moving images), Casting; Motion Craft, Video/Moving images, Original Music; Social Good, Non-profit Social Good; Creative Effectiveness, Single-country/region Non-profit.
Czytaj też: KTR i Innovation: Papaya i 180heartbeats + Jung v Matt najczęściej nominowane
Pięć nominacji dostała 180heartbeats + Jung v Matt za kampanię "Helping Whopper Jr." dla Burger Kinga. W kategoriach: Content, Live Experience; Brand Building, Brand Strategy and Experience; Engagement, Public & Community Relations;
Engagement, Direct; Activation, Live Activation.
Grey Group za aplikację "Sejmomierz" dla Stowarzyszenia 61/MamPrawoWiedziec.pl została nominowana cztery razy, w kategoriach: Engagement, Direct; Engagement Creative Use of Data; Digital, Mobile & Technology, Digital & Mobile Creativity; Social Good, Non-profit Social Good.
VMLY&R Warsaw dostała nominacje za kampanię "Pierwsza pomoc ludzkości" dla BNP Paribas w trzech kategoriach: Health & Wellness, Branded & Unbranded Health Awareness; Design, Product Design; Sustainable Business Solutions, Other.
Czytaj też: Papaya Films i M&C Saatchi ze spotem dla marki Barclays
Havas Creative Group jest dwukrotnie nominowana za kampanię "The plate for the one who will not come" dla Fundacji Ocalenie w kategoriach: Digital, Mobile & Technology, Apps and Mobile Content, a także Social Good, Non-profit Social Good.
Także dwie nominacje ma Platige Image za "Dying Light 2 Stay Human" dla Techlandu w kategoriach: Motion Craft (Video/Moving images), Animation i Motion Craft (Video/ Moving images), Animation.
Po jednej nominacji mają agencje: Just – za "Less plastic? It’s on the record!" dla Credit Agricole w kategorii Design, Product Design; Feeders Agency za kampanię "Pray The Sweaty" dla P&G w kategorii Digital, Mobile & Technology, Games i Twin; Collective za "Be kind rewind" w kategorii Design, Business and Promotional Design.
W 2022 roku o nagrody walczyło 1000 prac, najwięcej zostało zgłoszonych z Ukrainy (wysłało 29 agencji). Następne w kolejności są Polska, Słowacja i Węgry.
Czytaj też: Samsung reklamuje telewizory i promocję typu cashback
Z Polski zostało wysłanych 76 prac zgłoszonych przez 18 agencji (rok temu prac z Polski było 59), plus zgłoszenia młodych kreatywnych w kategorii Young Drummers.
W ubiegłym roku o nagrody walczyło 1100 prac z 29 krajów, ale Golden Drum – jako jeden z pierwszych międzynarodowych konkursów – ogłosił, że nie przyjmuje zgłoszeń z Rosji i Białorusi, a zgłoszenia z Ukrainy są zwolnione z opłat. Polona Simšič, CEO i dyrektorka programowa festiwalu, ujawniła "Presserwisowi", że zgłoszenia z Rosji stanowiły dotychczas niemal 1/4 wszystkich festiwalowych prac.
Tegoroczna 28. edycja międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum odbędzie się podczas Weekend Media Festival w chorwackim Rovinju. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23 września.
Czytaj też: Od października Nielsen Media będzie mierzył oglądalność bloków reklamowych DAI
(AMS, 21.09.2022)