Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 19, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od października Nielsen Media będzie mierzył oglądalność bloków reklamowych DAI

Wprowadzenie pomiaru DAI będzie możliwe, bo firma Nielsen Media dokonała wymiany mierników u swoich panelistów (fot. Pixabay.com)

Firma Nielsen Media od początku października będzie mierzyła oglądalność bloków reklamowych DAI – ustalił "Presserwis".

DAI to dynamiczna podmiana bloków reklamowych. Dzięki niej widzowie w różnych regionach kraju mogą w tym samym czasie oglądać inne reklamy.

Czytaj też: TVP i Polsat ukarane za promowanie swoich imprez sylwestrowych w newsach

Takie rozwiązanie w naziemnej telewizji w technologii HbbTV stosuje już biuro reklamy TVN Media. Z kolei Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie pracuje nad własnym projektem – Telemetria Operator. Więcej o DAI piszemy w dodatku "Adressable TV".

– Wprowadzamy środowisko DAI od 1 października – potwierdza Lucyna Koba, client service director w Nielsen Media.

Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że Nielsen Media w ramach pomiaru telewizji oglądanej w domu ma wprowadzać korektę do oglądalności tradycyjnych reklam, a więc obniżać ich oglądalności o widzów, którzy przełączyli się na blok DAI. Na razie zmiana nie dotknie danych oglądalności poza domem od Gemiusa.

Czytaj też: Związek Cyfrowa Polska za wyłączeniem radia analogowego do 2030 roku

Wprowadzenie pomiaru DAI będzie możliwe, bo firma Nielsen Media dokonała wymiany mierników u swoich panelistów na takie, które obsłużą mierzenie dynamicznie podmienionych reklam. Nowe mierniki Nielsena wykryją tzw. znak wodny, wstawiony do spotu reklamowego. Dzięki temu urządzenia będą mogły rozpoznać, że telewizor właśnie przełączył się na reklamy dedykowane.

Firma Nielsen Media będzie zbiorczo raportowała zsumowane wyniki oglądalności reklam DAI, bez ich rozbicia na oglądalność poszczególnych spotów. Pozwoli to nadawcom obserwować, jak wielu widzów będzie korzystało z nowej technologii.

Czytaj też: TVP 3 Łódź i Radio Łódź naruszyły zasady prawdy i obiektywizmu. Według REM to "media propagandowe"

(MNIE, 19.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.