Od października Nielsen Media będzie mierzył oglądalność bloków reklamowych DAI
Wprowadzenie pomiaru DAI będzie możliwe, bo firma Nielsen Media dokonała wymiany mierników u swoich panelistów (fot. Pixabay.com)
Firma Nielsen Media od początku października będzie mierzyła oglądalność bloków reklamowych DAI – ustalił "Presserwis".
DAI to dynamiczna podmiana bloków reklamowych. Dzięki niej widzowie w różnych regionach kraju mogą w tym samym czasie oglądać inne reklamy.
Czytaj też: TVP i Polsat ukarane za promowanie swoich imprez sylwestrowych w newsach
Takie rozwiązanie w naziemnej telewizji w technologii HbbTV stosuje już biuro reklamy TVN Media. Z kolei Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie pracuje nad własnym projektem – Telemetria Operator. Więcej o DAI piszemy w dodatku "Adressable TV".
– Wprowadzamy środowisko DAI od 1 października – potwierdza Lucyna Koba, client service director w Nielsen Media.
Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że Nielsen Media w ramach pomiaru telewizji oglądanej w domu ma wprowadzać korektę do oglądalności tradycyjnych reklam, a więc obniżać ich oglądalności o widzów, którzy przełączyli się na blok DAI. Na razie zmiana nie dotknie danych oglądalności poza domem od Gemiusa.
Czytaj też: Związek Cyfrowa Polska za wyłączeniem radia analogowego do 2030 roku
Wprowadzenie pomiaru DAI będzie możliwe, bo firma Nielsen Media dokonała wymiany mierników u swoich panelistów na takie, które obsłużą mierzenie dynamicznie podmienionych reklam. Nowe mierniki Nielsena wykryją tzw. znak wodny, wstawiony do spotu reklamowego. Dzięki temu urządzenia będą mogły rozpoznać, że telewizor właśnie przełączył się na reklamy dedykowane.
Firma Nielsen Media będzie zbiorczo raportowała zsumowane wyniki oglądalności reklam DAI, bez ich rozbicia na oglądalność poszczególnych spotów. Pozwoli to nadawcom obserwować, jak wielu widzów będzie korzystało z nowej technologii.
Czytaj też: TVP 3 Łódź i Radio Łódź naruszyły zasady prawdy i obiektywizmu. Według REM to "media propagandowe"
(MNIE, 19.09.2022)