TVP i Polsat ukarane za promowanie swoich imprez sylwestrowych w newsach

W przypadku TVP chodziło o autopromocję "Sylwestra marzeń" w "Wiadomościach" TVP 1 (29 i 31 grudnia 2021 roku) (screen Wiadomosci.tvp.pl)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ukarała Telewizję Polską i Telewizję Polsat za promowanie własnych imprez sylwestrowych w programach informacyjnych – dowiedział się "Presserwis".
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski stwierdził, że była to emisja ukrytego przekazu handlowego.
Czytaj też: TVP 3 Łódź i Radio Łódź naruszyły zasady prawdy i obiektywizmu. Według REM to "media propagandowe"
W przypadku TVP chodziło o autopromocję "Sylwestra marzeń" w "Wiadomościach" TVP 1 (29 i 31 grudnia 2021 roku). Polsat został natomiast ukarany za autopromocję "Sylwestrowej mocy przebojów" w "Wydarzeniach" 30 grudnia 2021 roku.
Zarówno na TVP, jak i na Polsat KRRiT nałożyła po 35 tys. zł kary.
Dla porównania, cena najdroższej 30-sekundowej reklamy przy "Wiadomościach" TVP 1 w październiku 2022 roku kosztuje 97,9 tys. zł.
Czytaj też: Związek Cyfrowa Polska za wyłączeniem radia analogowego do 2030 roku
(KOZ, 19.09.2022)
