Addressable TV to rewolucja w reklamie telewizyjnej. Co musisz wiedzieć
Celem projektu Telemetria Operator jest budowa platformy przeznaczonej do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej
- Rynek od dawna oczekuje wdrożenia DAI, modelu sterowania reklam w telewizji i z dużą satysfakcją przyjął fakt, że to właśnie GPW, jako doświadczona instytucja finansowa, pozostająca jednocześnie neutralna w stosunku do uczestników rynku, podjęła się tego zadania - mówi Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w wywiadzie opublikowanym w sekcji specjalnej Addressable TV w najnowszym wydaniu magazynu "Press".
Wydanie "Press" z sekcją specjalną na temat Addressable TV dostaniesz tutaj. Kliknij
Rozwiązanie DAI (ang. dynamic ad insertion) to przełom w precyzji dostarczania treści reklamowych. System pozwoli na targetowanie reklam na podstawie tworzonych w czasie rzeczywistym profili behawioralnych i demograficznych odbiorców kanałów telewizyjnych. Dzięki tej technologii mają szansę zyskać nadawcy telewizyjni, operatorzy i reklamodawcy, ale również widzowie.
Projekt Telemetria Operator ma szansę zrewolucjonizować dotychczasowy model reklamy telewizyjnej w Polsce. Jego celem jest budowa platformy przeznaczonej do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej.
Choć rynek stara się wdrożyć system Addressable TV już od jakiegoś czasu, to nie jest on jeszcze powszechnie stosowany. Dlaczego? To kolejny temat, któremu przyglądamy się na łamach dodatku.
Wbrew pozorom nie chodzi tylko o regulacje prawne, z jakimi media borykają się już od kilku lat, m.in. przepisy, które uniemożliwiają rozszczepianie sygnału telewizyjnego. Sporym ograniczeniem są bariery technologiczne. Testy DAI odbywają się obecnie przede wszystkim w warunkach laboratoryjnych.
Kolejnym ograniczeniem jest brak struktury handlowej łączącej wszystkich, którzy mieliby uczestniczyć w procesie planowania i realizacji telewizyjnych kampanii. O wyzwaniach, z jakimi mierzy się technologia DAI, rozmawiamy m.in. z Michałem Wigurskim, koordynatorem projektu Telemetria Operator.
- „Spotykamy się z pozytywnym przyjęciem” - rozmowa z Markiem Dietlem, prezesem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, o projekcie Telemetria Operator, który ma szansę zrewolucjonizować dotychczasowy model reklamy telewizyjnej.
- „Addressable TV z korzyścią dla rynku” - czyli co zyskają nadawcy, agencje, reklamodawcy i operatorzy na wprowadzeniu Addressable TV.
- „Reklamy znów rozszczepiane” - rozszczepienia programowe wrócą do mediów dzięki Addressable TV. Pojawią się nie w radiu, ale w telewizji.
- „Testy, technika, wyzwania” - technologia DAI obecnie jest stosowana głównie testowo. Nadawcy podchodzą do niej ostrożnie, bo nie chcą, żeby już na starcie widz zniechęcił się do podmieniania reklam.
- „Potrzeba dobrego prawa” - większość nadawców telewizyjnych jest pozytywnie nastawiona do technologii DAI. Jej rozwój hamuje jednak brak odpowiednich regulacji prawnych.
- „Nowe otwarcie” - Addressable TV może stać się jednym ze sposobów na unowocześnienie reklamy telewizyjnej i zwiększenie jej efektywności oraz dostępności. Ale nie stanie się to od razu.
- Słownik DAI.
Aby kupić magazyn "Press" wraz z sekcją na temat Addressable TV – kliknij tutaj.
(CP, 15.09.2022)