Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: "Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

W sierpniu „Rzeczpospolita” podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji „Newsweek Polska”, co było szeroko komentowane w polskich mediach (fot. Piotr Molecki/East News)

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów po trzech miesiącach przerwy "Rzeczpospolita" odzyskała tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Na wiadomości publikowane przez ten dziennik powoływano się w sierpniu 2 tys. razy.

Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje zajęła TVN 24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Pierwszą trójkę zamyka serwis internetowy Onet, wspominany jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.

Czytaj też: TVP złożyła skargi kasacyjne, m.in. w sprawie ujawnienia autora pytań debaty prezydenckiej

W sierpniu „Rzeczpospolita” podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji „Newsweek Polska”, co było szeroko komentowane w polskich mediach. „Rzeczpospolita” pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych.

Press

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów w sierpniu niemal połowę zajmuje prasa (źródło: IMM)

Druga w rankingu IMM stacja TVN 24 przeprowadziła wywiad z przewodniczącym Platformy Obywatelskiej Donaldem Tuskiem, który skrytykował działania polskich władz w sprawie katastrofy ekologicznej na Odrze. Natomiast Onet w połowie miesiąca opublikował materiał o śledztwie toczącym się od marca br. wokół jednego z zakładów produkcyjnych, który mógł mieć związek z zatruciem Kanału Gliwickiego.

Czytaj też: TVN 24 zdecydował o wydaniach specjalnych z powodu reportażu o podkomisji smoleńskiej

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów w sierpniu niemal połowę zajmuje prasa – 40 proc., którą kolejno reprezentują: „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Sieci”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Po 20 proc. udziału mają stacje telewizyjne: TVN 24, a następnie Polsat News, TVN, portale internetowe Onet, Wirtualna Polska i Interia, oraz rozgłośnie radiowe RMF FM, Radio Zet i Program I Polskiego Radia.

Z kolei pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN 24 z wynikiem 1,9 tys. powołań. Pozycja druga należy do stacji Polsat News, na której informacje inne redakcje powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje TVN (813 cytowań), którego pozycja wzrosła o jedno oczko względem lipca. Awans o trzy pozycje i tym samym wejście do TOP 5 stacji telewizyjnych zanotowała TVP 3 z liczbą 99 cytowań w innych mediach.

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 1 tys. cytowań w innych mediach. Na drugie miejsce w rankingu o trzy oczka awansuje Radio Zet z liczbą 860 powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje cytowały 821 razy. Do rankingu zakwalifikowała się także rozgłośnia lokalna – na Radio Gdańsk dziennikarze innych mediów w kraju powoływali się w sierpniu 94 razy. Redakcja stacji przeprowadziła m.in. wywiad z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który potwierdził hamujące statystyki letniej fali pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Czytaj też: Zbigniew Ziobro polecił umorzyć postępowanie przeciwko dziennikarzowi Mirosławowi Jamrze

(MZD, 14.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.