Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Barbara Starecka stworzyła podcast kulinarny. "Mlaszczące słuchowisko, którego w Polsce nie było"

Barbara Starecka premierowy odcinek poświęciła jagodziankom (screen: Youtube/Nakarmiona Starecka)

Dziennikarka kulinarna Barbara Starecka uruchomiła podcast "Z pełnymi ustami". Format zakłada rozmowy z gośćmi podczas jedzenia ich ulubionych deserów. 

– Deser ma być punktem wyjścia do rozmowy o kulinarnym (ale nie tylko) życiorysie mojego bohatera – zaznacza Barbara Starecka, autorska podcastu "Z pełnymi ustami". – Zależy mi na bohaterach zróżnicowanych pokoleniowo i zawodowo. Chcę z ich pomocą przyjrzeć się roli jaką desery odgrywają w polskiej kuchni, jak kształtują się wokół nich nasze zwyczaje, codzienne towarzyskie i rodzinne rytuały, a refleksję ów okrasić dobrą rozrywką. 

Mlaszczące słuchowisko

Do pierwszego odcinka zaprosiła Magdę Wawrzaszek, szefową cukierni Cukier w cukrze oraz Tosię Kolo, blogerkę kulinarną. W premierowym odcinku porozmawiały o jagodziankach. 

– Chcę stworzyć mlaszczące słuchowisko, którego bardzo brakowało mi w polskich podcastach. Zależy mi na elemencie ASMR, odgłosach jedzenia, które dla sporej grupy osób okazują się relaksujące. Obserwuję jak trend tworzenia treści skupionych na ASMR rozwija się dynamicznie na rynku azjatyckim, niemniej nieśmiało pojawia się także i u nas. Chcę dołożyć swoje mlaskanie do rozwinięcia tego zjawiska – mówi Starecka. 

Czytaj też: Tandem Media: prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów

Podcastu "Z pełnymi ustami" można słuchać na Spotify, Anchor i Apple Podcast. Grafikę do pierwszego sezonu "Z pełnymi ustami" przygotowała Katarzyna Dziedzic. Starecka nie wyklucza współpracy przy tworzeniu podcastu ani odcinków solowych. 

Podcast remedium na kurczący się rynek wydawniczy 

W rozmowie z Press.pl Barbara Starecka tłumaczy, że pomysł na podcast zrodził się z kryzysu na rynku wydawniczym, jaki przyniosła pandemia.

– Po 10 latach regularnego pisania okazało się, że możliwości rozwoju raczej ubywa niż przybywa. Rynek prasy się kurczy, znikają kolejne tytuły oraz budżety dla wolnych strzelców, takich jak ja. Pomysły, które chciałabym realizować, nie mieszczą się w tabelkach lub rozbijają o długi proces decyzyjny – wymienia Starecka. – Własne media dają niezależność twórczą i możliwość rozwoju. I tak kontakt z moimi czytelnikami mogę dalej kontynuować poprzez własne social media, a dłuższe formy tekstów pisać na własnego bloga NakarmionaStarecka.pl. 

Kim jest Barbara Starecka?

Barbara Starecka publikowała artykuły poświęcone krajowej i światowej gastronomii na łamach m.in.: "Wysokich Obcasów", Vogue.pl, "Twojego Stylu", "National Geographic Traveler" i "Gazety Wyborczej".

Czytaj też: Sierakowski po zbiórce na Bayraktar: "Dwa scenariusze, co stanie się z pieniędzmi"

W latach 2012-2017 roku pełniła funkcję zastępczyni redaktorki naczelnej magazynu kulturalno-kulinarnego Kukbuk. Następnie  zajęła się rozwijaniem założonego w 2011 roku bloga NakarmionaStarecka.pl.

(BAE, 26.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.