Tandem Media: prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów
Podcastów słucha niemal co czwarta osoba w wieku 25-34 lat (fot. materiały prasowe)
Zasięg miesięcznych podcastów w Polsce wzrósł z 30,6 proc. w 2020 roku do 31,3 proc. w 2021 - wynika z badania Tandem Media, zrealizowanego przez Publicis Groupe.
Słuchacze włączają podcasty coraz częściej. Ich zasięg tygodniowy urósł z 17 proc. w 2020 roku do 21,3 proc. w 2021. Według Tandem Media sprzyja temu rosnąca liczba audycji internetowych na żądanie dostępnych w Polsce, gdzie od 2019 roku pojawiło się ponad 7 tys. tytułów podcastowych w otwartej dystrybucji.
46 proc. słuchaczy podcastów ma wykształcenie wyższe, a 43 proc. - średnie. Największy odsetek odbiorców - 24 proc. - jest między 25. a 34. rokiem życia.
Badanie wykonało Publicis Groupe w listopadzie 2021 roku na 7,2 tys. internautach powyżej 15. roku życia.
(KOZ, 26.07.2022)