Ukraińska Sasquatch Digital po informacji na Press.pl zdobyła 11 polskich klientów
Agencję Sasquatch założył w Kijowie w 2009 roku Roman Gerashchenko. Była jedną z pierwszych agencji w Ukrainie zajmujących się social media marketingiem (screen: Linkedin.com/in/roman-gerashchenko)
Sasquatch Digital, ukraińska agencja digitalowa, w marcu w "Presserwisie" i na Press.pl ogłosiła, że szuka zleceń w Polsce. Dziś jej założyciel Roman Gerashchenko mówi, że dzięki temu udało się pozyskać aż 11 polskich klientów. I będą kolejni.
– Dzięki tym projektom utrzymaliśmy 60 proc. naszego zespołu – podkreśla Roman Gerashchenko. Jak opowiada, po publikacji na Press.pl wpis trafił na LinkedIn i zgromadził łącznie prawie 500 tys. wyświetleń. Na LinkedIn Gerashchenko pisał wówczas m.in.: "Agencja ma obecnie trzech klientów, którzy nie są w stanie utrzymać zespołu 30 specjalistów. Nowi klienci pomogą naszej agencji przetrwać, a naszemu zespołowi zapewnią pracę i pieniądze dla ukraińskiej gospodarki".
Czytaj też: Sierakowski po udanej zbiórce na Bayraktar: "Dwa scenariusze, co stanie się z pieniędzmi"
W odzewie dostał dziesiątki e-maili. – Przez dwa tygodnie odbywaliśmy sześć spotkań dziennie i pracowaliśmy siedem dni w tygodniu, zdobyliśmy dziesiątki followersów na naszych portalach społecznościowych i setki followersów na moim osobistym koncie LinkedIn – dodaje Gerashchenko.
Agencja Sasquatch Digital ma obecnie 11 klientów z Polski. Są to agencje: Monday Comms, Communication Unlimited oraz Pracowniaef (pracowniaef.pl), oraz firmy: X-com, Cyberbone, Regmed, Lex Artist, a także cztery inne, których nazw Gerashchenko nie może wymienić lub z którymi umowy są na etapie podpisywania, a prace jeszcze nie ruszyły. – Prowadzimy też rozmowy z pięcioma innymi podmiotami. I nadal otrzymujemy zapytania ofertowe, mimo że nie promujemy się jako agencja – zdradza Gerashchenko. Prace, które Sasquatch Digital wykonuje dla klientów, to m.in. reklama ukierunkowana, wsparcie mediów społecznościowych i strategia.
Czytaj też: 54 proc. konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie
Sasquatch powstała w Kijowie w 2009 roku, jako jedna z pierwszych agencji zajmujących się social media marketingiem w Ukrainie. Była jedną z niewielu firm na tamtejszym rynku, które zajmowały się SERM (Search Engine Reputation Management – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach).
– Mieliśmy klientów z dziesięciu państw dawnego Związku Radzieckiego. Przez sześć lat pracowaliśmy dla Libresse, rok krócej dla Libero (produkty dla dzieci). Trzy lata realizowaliśmy kampanie dla Jägermeistra. Dla Nike przygotowaliśmy jedną z pierwszych kampanii influencer marketingu w Ukrainie – opowiada. Wymienia kompetencje swoich pracowników: social media marketing, kampanie PPC, przygotowywanie strategii reklamowych.
Po wybuchu wojny w portfolio agencji zostały trzy nieduże projekty – za mało, by utrzymać firmę i ludzi.
Czytaj też: Nie wszyscy są Benettonem. Jak eksperymentować z reklamą i dlaczego nie wszystkim w Polsce się udaje
(AMS, 25.07.2022)