Kampania lodów Monte Zott wykorzystuje sztuczną inteligencję na ekranach Jet Line
Reklamy lodów wyświetlają się, gdy temperatura przekroczy 20 stopni Celsjusza (fot. materiały prasowe)
Marka lodów Monte Zott prowadzi kampanię outdooru wykorzystującą ekrany sieci More w Jet Line. Reklamy wyświetlają się tylko wtedy, gdy pogoda spełnia określone przez klienta warunki.
W kampanii Monte Zott oprogramowanie zarządzające ekranami jest połączone ze źródłem danych o temperaturze powietrza. Dzięki temu proces emisji jest zautomatyzowany. Na podstawie danych z serwerów meteo, odświeżanych co kilkanaście minut, system podejmuje decyzję o wyświetleniu spotu lub o jego wstrzymaniu tak, aby spoty były emitowane tylko wtedy, gdy temperatura przekracza 20 stopni Celsjusza.
Czytaj też: Marka Bugatti wjeżdża do Polski
Marketerzy mogą również decydować, czy kryteria muszą być spełnione dla całej sieci wykupionych powierzchni, czy dla pojedynczego ekranu w konkretnej lokacji. Reklama lodów może być emitowana w niektórych dzielnicach Warszawy lub Wrocławia albo pojawić się na całym terenie Katowic, o ile temperatura przekroczy tam ustaloną wartość.
Andrzej Słomka, dyrektor zarządzający Jet Line, wyjaśnia, że wykorzystywanie sztucznej inteligencji to kolejny krok w pełnej automatyzacji i szansa na bardziej optymalne wykorzystanie budżetu. – Chcemy realizować kampanie przez integrację z platformami DSP (to platforma, na którą wgrywane są kreacje reklamowe i w której ustawiana jest zaplanowana aktywność reklamowa) i SSP (wykorzystywana przez wydawcę do wystawiania swojej powierzchni reklamowej w Programmatic), a w efekcie do rozliczania kampanii digital OOH walutą CPM na podstawie wiedzy o rzeczywistej widowni każdego spotu z osobna.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że różnicowanie ekspozycji może zależeć od takich czynników, jak natężenie ruchu, poziom natężenia alergenów czy pora dnia.
Czytaj też: LifeTube nawiązuje współpracę z ukraińskimi youtuberami
(KAP, 15.07.2022)