Spotify stworzył radę ekspertów do zwalczania mowy nienawiści i dezinformacji
Zarząd Spotify decyduje, jakie problemy przedstawić ekspertom (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Spotify Technology utworzył radę doradczą ds. bezpieczeństwa, mającą wspomagać działania serwisu w zwalczaniu takich problemów, jak mowa nienawiści, dezinformacja, ekstremizm i nadużycia w internecie.
Grupa ekspertów zewnętrznych to kolejny krok Spotify w kierunku zwalczania szkodliwych treści. Wysiłki firmy zostały wzmożone po zamieszaniu na początku roku z podcastami Joego Rogana – autorowi zarzucano rozpowszechnianie dezinformacji na temat COVID-19.
Czytaj też: Elon Musk w czwartek po raz pierwszy spotka się z pracownikami Twittera
Radę doradczą stanowi 18 ekspertów. W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele organizacji praw obywatelskich w Waszyngtonie, Centrum Demokracji i Technologii Uniwersytetu w Göteborgu oraz Instytutu Technologii i Społeczeństwa w Brazylii.
Sarah Hoyle, szefowa Spotify ds. zaufania i bezpieczeństwa, zapewnia, że rada doradcza nie została utworzona w odpowiedzi na "żadnego konkretnego twórcę lub sytuację”, ale ze względu na wyzwania związane z prowadzeniem globalnej firmy w czasach, gdy zagrożenia stale ewoluują.
Jednocześnie szwedzki gigant streamingowy poinformował, że kupił brytyjską firmę Sonantic, która stworzyła program wykorzystujący sztuczną inteligencję do generowania mowy. Dzięki technologii tej firmy w filmie "Top Gun: Maverick" udało się przywrócić głos Valowi Kilmerowi. Aktor ma raka gardła, nie może mówić, ale poprzez zastosowanie odpowiedniego algorytmu znów słychać jego głos na ekranie.
Czytaj też: Jessica Alba dołącza do zarządu Yahoo. Ta Jessica Alba
(MAC, 15.06.2022)