Polacy wymagający wobec marek. McCann zbadał nastroje konsumenckie w czasie wojny
Polacy jako naród mają się źle (fot. materiały prasowe)
Polacy domagają się, by marki odcięły się od Rosji i okazały konkretną pomoc dla Ukraińców - wynika z badania "Truth About Cris".
Wyniki badania pokazują, że Polska ma najbardziej negatywny nastrój – w każdym wymiarze: jako naród mamy się źle (najniższy w badaniu poziom zadowolenia - 10 proc., podczas gdy np. Chińczycy osiągnęli wynik 58 proc., a średnia dla badania to 27 proc.), ale indywidualnie (jako pojedynczy ludzie) czujemy, że sobie poradzimy (Polacy osiągnęli wynik 57 proc., średnia dla wszystkich to 65 proc.).
Czytaj też: Reklamę Shopee w telewizji obejrzało 85 proc. widzów w wieku 16-59 lat
Z badania wynika także, że oczekiwania polskich konsumentów co do działań marek są najbardziej "konkretne" na tle innych narodów. Nie wystarcza tylko "przynoszenie ulgi i mówienie, że będzie lepiej". Polacy oczekują od marek biznesowego odcięcia się od rynku rosyjskiego (74 proc. wskazań, przy średniej badania - 48 proc.), chcą konkretnej pomocy dla Ukrainy i uchodźców z Ukrainy (74 proc., wskazań przy średniej 70 proc.).
Badanie "Truth About Cris" zostało przeprowadzone w kwietniu br. przez McCann Truth Central – jednostkę badawczą sieci McCann, na próbie 4,5 tys. osób z dziewięciu krajów (Indie, Brazylia, USA, Wielka Brytania, Niemcy, Chiny, Meksyk, Rumunia i Polska).
Czytaj też: Internauci zarzucają Lidlowi wykorzystywanie ukraińskiej flagi do promocji
(AMS, 16.05.2022)