Internauci zarzucają Lidlowi wykorzystywanie ukraińskiej flagi do promocji
Reklama jest częścią kampanii promującej 20-lecie Lidla w Polsce (fot. Lidl Polska)
Reklama sieci sklepów Lidl, która pojawiła się na Facebooku marki, została skrytykowana w związku z wykorzystaniem kolorów z logotypu firmy - niebieskiego i żółtego. Według niektórych internautów było to nawiązanie do flagi ukraińskiej.
W poście reklamowym na Facebooku na żółto-niebieskiej grafice umieszczono dwa ekrany telefonów, jeden kojarzący się z komórkami sprzed 20 lat, drugi z aktualnie używanymi urządzeniami. Na obu widać dialogi, w których mama użytkownika prosi o kupienie mleka.
To część kampanii reklamowej prowadzonej z okazji 20-lecia obecności marki na polskim rynku. Odpowiada za nią agencja GPD, która współpracuje z siecią od 12 lat i realizuje działania z zakresu ATL, BTL i digitalu.
Antypolska reklama
Dla niektórych klientów reklama okazała się kontrowersyjna w związku z wykorzystaniem kolorów żółtego i niebieskiego. Komentujący zarzucili firmie, że jest "antypolska" i promuje Ukrainę. Nie zauważyli jednak, że logotyp Lidla jest niebiesko-żółty, a reklama nawiązuje do kolorów kojarzonych z marką. Jeden z komentujących zasugerował, że firma powinna przenieść się do Ukrainy.
"Tu jest Polska, świętujecie podobno 20-lecie w Polsce. Więc przypominam, kolory Polski są biało-czerwone" - napisał.
Lidl się broni
Przedstawiciele firmy podkreślili, że post nie ma związku z Ukrainą. W oficjalnych komentarzach na fanpage'u wyjaśniano, że "niebieski i żółty to barwy, które znajdują się w logo Lidla".
Warto zauważyć, że firma od początku wojny w Ukrainie wspiera uchodźców - przekazała m.in. 500 tys. euro Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Caritas Polska, jak i ponad 1 mln zł we wsparciu produktowym dla uchodźców. Lidl prowadzi również działania pomocowe z myślą o pracownikach z Ukrainy.
W rozmowie z "Presserwisem" Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidla, wyjaśnia odpowiedzi na niektóre komentarze internautów, pod postem z okazji jubileuszu 20-lecia naszej sieci, informowaliśmy o tym, że kolor niebieski i żółty to część identyfikacji wizualnej naszej marki, o czym świadczy m.in. logo Lidl Polska. - Naszą intencją podczas tworzenia tego posta było wyłącznie odwołanie się do kolorystyki, którą dotychczas używaliśmy w naszej komunikacji marketingowej - mówi.
(KAP, 10.05.2022)