Lidl największym reklamodawcą w telewizji we wrześniu. Wyprzedził Aflofarm
Lidl wydał więcej na reklamy w telewizji niż Aflofarm (fot. materiały prasowe)
We wrześniu 2025 roku najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył Lidl, który wyprzedził firmę farmaceutyczną Aflofarm.
Z danych Nielsen Media wynika, że cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną były zaledwie o 0,2 proc. wyższe niż we wrześniu 2024 roku. Telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały łącznie 3,8 mln spotów, czyli o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Czytaj też: Mniej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2025 roku. Nowe dane Nielsen Media
Najwięksi reklamodawcy ograniczyli budżety na telewizję. Cennikowa wartość kampanii Lidla wyniosła 133,8 mln zł (o 7,9 proc. mniej), Aflofarmu – 110,2 mln zł (o 26,5 proc. mniej), a Procter & Gamble – 107,8 mln zł (o 4,6 proc. mniej).
W czołówce znaleźli się również: Natur Produkt Pharma – 98,4 mln zł (wzrost o 10,1 proc.) i Ferrero – 78,2 mln zł (spadek o 18,1 proc.).
Największe wpływy z reklam uzyskał Polsat – 723,2 mln zł (wzrost o 14,5 proc.). Cennikowe przychody reklamowe TVN wyniosły 367,4 mln zł (spadek o 3,6 proc.), TVP 2 – 228,1 mln zł (spadek o 12,1 proc.), a TVP 1 – 211,5 mln zł (wzrost o 5,3 proc.).
Czytaj też: Monitoring TV w kampanii dla KRRiT opracowały osoby związane z TVP za tzw. dobrej zmiany
(KOZ, 15.10.2025)










