Mniej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2025 roku. Nowe dane Nielsen Media
Liczba marek reklamowanych w telewizji zmniejszyła się o 4,3 proc., z 2053 do 1964 (fot. Pexels.com)
W pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku w telewizji aktywnych reklamodawców pojawiło się mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Z danych Nielsen Media wynika, że od stycznia do sierpnia w telewizji obecnych było 1256 reklamodawców, którzy wygenerowali co najmniej jeden punkt ratingowy (GRP) w grupie 4+. To o 2,6 proc. mniej niż przed rokiem (1289).
Czytaj też: TVN będzie poszerzał zasięg reklamy DAI. "Stopień zaawansowania jest daleko idący"
Z kolei liczba marek reklamowanych w telewizji zmniejszyła się o 4,3 proc., z 2053 do 1964.
W grupie komercyjnej 16-59 reklamodawcy wyemitowali w tym okresie łącznie 1,43 mln punktów GRP, czyli o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Najwięcej punktów ratingowych wygenerował sektor produktów zdrowotnych i leków – 347,1 tys. GRP (o 6 proc. mniej). W czołówce były też żywność – 266,5 tys. GRP (o 5 proc. mniej) i sprzedaż – 256,9 tys. GRP (o 9 proc. więcej).
Czytaj też: Wyniki oglądalności serialu "Drelich" i programu "Rolnik szuka żony" w TVP 1
(KOZ, 05.10.2025)










