Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 05, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mniej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2025 roku. Nowe dane Nielsen Media

Liczba marek reklamowanych w telewizji zmniejszyła się o 4,3 proc., z 2053 do 1964 (fot. Pexels.com)

W pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku w telewizji aktywnych reklamodawców pojawiło się mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Z danych Nielsen Media wynika, że od stycznia do sierpnia w telewizji obecnych było 1256 reklamodawców, którzy wygenerowali co najmniej jeden punkt ratingowy (GRP) w grupie 4+. To o 2,6 proc. mniej niż przed rokiem (1289).

Czytaj też: TVN będzie poszerzał zasięg reklamy DAI. "Stopień zaawansowania jest daleko idący"

Z kolei liczba marek reklamowanych w telewizji zmniejszyła się o 4,3 proc., z 2053 do 1964.

W grupie komercyjnej 16-59 reklamodawcy wyemitowali w tym okresie łącznie 1,43 mln punktów GRP, czyli o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Najwięcej punktów ratingowych wygenerował sektor produktów zdrowotnych i leków – 347,1 tys. GRP (o 6 proc. mniej). W czołówce były też żywność – 266,5 tys. GRP (o 5 proc. mniej) i sprzedaż – 256,9 tys. GRP (o 9 proc. więcej).

Czytaj też: Wyniki oglądalności serialu "Drelich" i programu "Rolnik szuka żony" w TVP 1

(KOZ, 05.10.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.