Reklamę Shopee w telewizji obejrzało 85 proc. widzów w wieku 16-59 lat
– Jak na taki łatwy przekaz, to dość intensywna kampania – mówi Maciej Niepsuj, trading director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub (screen: YouTube/Shopee Polska)
Kampania sklepu internetowego Shopee w niespełna trzy tygodnie wygenerowała ponad 2 tys. punktów ratingowych (GRP) w grupie komercyjnej 16-59 – wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis". Spot w telewizji co najmniej raz zobaczyło 85 proc. widzów między 16. a 59. rokiem życia.
W spocie Shopee wykorzystano przerobioną piosenkę dziecięcą "Baby Shark". Kampania w telewizji prowadzona była od 18 kwietnia do 6 maja. Do końca kwietnia zdobyła 1438 GRP (GRP jest miarą intensywności kampanii), a w pierwszych dniach maja – kolejnych 564. W kwietniu spot przynajmniej raz obejrzało 79,80 proc. widzów w grupie 16-59, a w maju – 65,1 proc. Łącznie dotarł do 85,05 proc. widzów w tym wieku.
"To dość intensywna kampania"
– Rzadko która kampania launchowa zdobywa tyle ratingów. Zazwyczaj 300-400 GRP to maksymalny poziom, jaki osiąga kampania – mówi Maciej Niepsuj, trading director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub. – Spot Shopee zawierał prosty komunikat i wpadającą w ucho muzykę. Jak na taki łatwy przekaz, to dość intensywna kampania – dodaje.
Czytaj też: Allegro, AliExpress i Shopee liderami zestawienia e-commerców
Spośród głównych stacji, kampania Shopee najintensywniej obecna była w TVN, gdzie wygenerowała 212 punktów ratingowych. W TVN było łącznie 266 emisji spotu. W Polsacie miała 195 GRP i pojawiła się 189 razy; w TVP 1 nadana została 95 razy (co przełożyło się na 35 GRP).
Łącznie we wszystkich monitorowanych przez Nielsena stacjach telewizyjnych spot Shopee pokazano prawie 32 tys. razy (najwięcej – 901 – w Discovery Science).
Czytaj też: RMF FM nie komentuje konsultacji z Mazurkiem planów zwolnienia Manna
(KOZ, 16.05.2022)