Kampania staników Adidasa zablokowana w Wielkiej Brytanii
Adidasowi zarzucono, że nie tylko "zredukował kobiety do części ciała", ale także naraził dzieci na oglądanie nagich treści (fot. materiały prasowe)
Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) zablokował kampanię, która jego zdaniem w sposób rażący promowała nagość i zachęcała do uprzedmiotowienia kobiet.
Adidas promował kolekcję staników sportowych, pokazując zdjęcia nagich piersi kobiet w różnym wieku i różnych ras. W sprawie kampanii promowanej w Wielkiej Brytanii na Twitterze i nośnikach reklamy zewnętrznej do ASA wpłynęły 24 skargi. Władzom koncernu zarzucono, że nie tylko "zredukował kobiety do części ciała", ale także naraził dzieci na oglądanie nagich treści.
Czytaj też: Adidas pokazuje nagie piersi w ramach kampanii. Następnie je ukrywa
Szefostwo brytyjskiego koncernu broni się przed zarzutami, twierdząc, że kampania nie była pokazywana w pobliżu szkół i kościołów, a jej celem miało być „świętowanie różnorodności różnych kształtów i rozmiarów piersi”.
Kampania została stworzona przez holenderską agencję TBWA\Neboko (fot. materiały prasowe)
Kampania była również w Polsce, ale zdjęcia nagich biustów zniknęły w ciągu zaledwie kilku godzin po ich opublikowaniu na stronie głównej sklepu Adidas.pl. Za wprowadzenie kampanii na polski rynek odpowiadała agencja VMLY&R.
Czytaj też: The New York Times usuwa z Wordle słowo "płód". Reakcja na spór o aborcję
(MZD, 12.05.2022)