Kerris wstrzymuje działania reklamowe na rosyjskim Yandexie
Kerris Group zajmuje się kompleksową obsługą digitalową (fot. materiały prasowe)
Agencja Kerris podjęła decyzję o rezygnacji z zakupu reklam na rosyjskiej platformie Yandex, która po Google jest drugą co do wielkości wyszukiwarką w języku rosyjskim.
Biuro prasowe Kerris Group przekazało, że powodem są działania Yandex dezinformujące rosyjskich internautów. Jak informował niedawno Reuters, użytkownicy szukający artykułów dotyczących wojny w Ukrainie otrzymują komunikaty o "fałszywych informacjach", które mają przekazywać zachodnie media.
Czytaj też: Internauci atakują Rosjan na mapach Google i Yandexa. "O Kremlu nie piszcie"
Decyzja Kerris została podjęta w porozumieniu z klientami, których agencja obsługuje na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Wśród nich są m.in. Bonduelle Polska, Dar Natury, Nufarm, Magda Butrym i Tauron Sprzedaż.
(KAP, 02.03.2022)