Przykry efekt bojkotu: Yandex po wyjściu Google z Rosji zwiększył przychody o połowę

Yandex często jest nazywany "rosyjskim Google" (fot. Unsplash.com/Bekshan Talgat)
Rosyjski gigant internetowy Yandex odnotował wzrost przychodów w 2022 roku o 46 proc., do 521,7 mld rubli (7,05 mld dol.). Jego główny konkurent - Google - wycofał się z Rosji.
W samym czwartym kwartale ub.r. Yandex miał 747 mln rubli zysku netto (spadek o 72 proc.).
Koncern Google przestał sprzedawać reklamy online w Rosji rok temu (w marcu), otwierając Yandexowi drzwi do zwiększenia udziału w rynku.
Yandex starał się znaleźć równowagę między swoimi zachodnimi inwestorami z jednej strony a Kremlem z drugiej. W ub.r. sprzedał kanał informacyjny i portal kontrolowanemu przez państwo rywalowi VK. W ten sposób chciał się odciąć od polityki.
(MAC, 16.02.2023)
