Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Yandex sprzedaje serwis informacyjny kontrolowanemu przez państwo VKontakte

Yandex zdejmuje z siebie ciężar zmagań z cenzurą i koncentruje się na działalności w bardziej bezpiecznych dziedzinach niż informacja (fot. Wikimedia Commons/WikiFido)

Wiodąca rosyjska firma internetowa Yandex poinformowała we wtorek, że zgodziła się na sprzedaż swojego agregatora wiadomości i strony internetowej Yandex.ru kontrolowanemu przez państwo rywalowi – VKontakte. Prawdopodobnie jeszcze bardziej ograniczy to dostęp Rosjan do niezależnych mediów.

"Zarząd i kierownictwo Yandex doszły do wniosku, że interesom firmy najlepiej służy dążenie do strategicznego wyjścia z działalności medialnej i skupienie się na innych technologiach i usługach" – napisano w komunikacie.

Czytaj też: Z rosyjskich serwisów znikają zachodnie filmy i seriale

Yandex, nazywany "rosyjskim Google", ogranicza dostęp do stron, z których wiele to niezależne media, zakazane przez regulatora rynku – Roskomnadzor. Były szef Yandex News, Lew Gershenzon, 1 marca określił Yandex jako kluczowy element ukrywania informacji o konflikcie w Ukrainie. Firma zaprzeczała, jakoby miała być współwinną stosowania cenzury.

(MAC, 24.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.