Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: PRASA

Dodano: Luty 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spośród dzienników to "Super Express" zarobił najwięcej na reklamach państwowych spółek

"Super Express", choć nie jest liderem sprzedaży w segmencie dzienników, to otrzymuje najwięcej zleceń reklamowych z państwowych firm (fot. Pexels.com)

Spółki skarbu państwa w 2012 roku znacząco zwiększyły wydatki na reklamę w prasie. Wśród dzienników najbardziej na tym wzroście skorzystał "Super Express", w którym państwowe firmy ogłaszały się najchętniej. Wśród beneficjentów nie ma "Faktu" i "Gazety Wyborczej".

Według danych Kantara w 2021 roku na największe wpływy reklamowe od spółek skarbu państwa spośród dzienników mógł liczyć "Super Express" (ZPR Media). Cennikowo wpływy tabloidu z tego tytułu oszacowano na 22,71 mln zł (o 9,6 proc. więcej niż w 2020 roku). Następne pod tym względem są: "Dziennik Gazeta Prawna" (Grupa Infor PL) - 13,82 mln zł (wzrost o 8,9 proc.), "Rzeczpospolita" (Gremi Media) - 12,19 mln zł (wzrost o 13,1 proc.), "Gazeta Polska Codziennie" (Forum) – 10,6 mln zł (wzrost o 5,4 proc.) i "Puls Biznesu" (Bonnier) - 8,03 mln zł (wzrost o 78,7 proc.).

W zestawieniu nie ma najlepiej sprzedającego się "Faktu" i "Wyborczej"

Kantar udostępnił "Presserwisowi" tylko top 5 zestawienia dzienników (firma monitoruje 38 gazet). Wśród tytułów, do których trafiają duże zlecenia reklamowe z państwowych spółek zarządzanych przez osoby powiązane z obozem władzy, nie ma najlepiej sprzedającego się dziennika, czyli "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska), a także "Gazety Wyborczej" (Agora SA).

Czytaj też: Daniel Obajtek na jedynkach dzienników, oprócz „GW”.
"To zwykła akcja propagandowa"

Według analizy przeprowadzonej przez Kantar, w której uwzględniono 153 brandy spółek państwowych, najwięcej na reklamę w gazetach codziennych w 2021 roku wydał PKN Orlen. Wydatki tego koncernu wyniosły 36,14 mln zł i były wyższe o 36,2 proc. niż w 2020 roku. Kolejny był Totalizator Sportowy - na reklamę w prasie przeznaczył 17,17 mln zł (wzrost o 41,9 proc.) i Grupa Lotos - 8,93 mln zł (wzrost o 70 proc.).

Dalej były: PKP Polskie Linie Kolejowe - 8,88 zł mln zł (wzrost o 11,5 proc.), PZU – 7,3 mln zł (wzrost o 214,2 proc.), PGNiG – 7,11 mln zł (wzrost o 69,8 proc.), PGE Polska Grupa Energetyczna – 2,36 mln zł (wzrost o 155,8 proc.), PFR Polski Fundusz Rozwoju – 6,03 mln zł (wzrost o 27,9 proc.), Polskie Radio – 5,28 mln zł (wzrost o 256,5 proc.), Energa Koncern Energetyczny – 3,53 mln zł (wzrost o 70,58 proc.).

Totalizator Sportowy w 2021 roku wydał na reklamę najwięcej  

Według analizy przeprowadzonej przez Kantar, w której branych było pod uwagę 79 brandów spółek państwowych, najwięcej na reklamę w mediach (telewizji, radiu, gazecie, magazynie, outdoorze, indoorze i kinie) w 2021 roku wydał Totalizator Sportowy. Jego wydatki wzrosły w porównaniu z 2020 rokiem o 22,69 proc. 

Kolejny pod względem wydatków był PKN Orlen, który przeznaczył na reklamę 212,36 mln zł. Jego wydatki spadły o 7,25 proc. Natomiast Pekao wydało 112,91 mln zł, czyli o 12,06 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj też: Kantar: w 2021 roku PKN Orlen wydał więcej na reklamy
w tytułach Polska Press

Dalej były: Grupa Lotos, która w 2021 roku na reklamę wydała 75,34 mln zł (wzrost o 12,08 proc.), Alior Bank – 74,2 mln zł (spadek o 0,70 proc.), Bank Gospodarstwa Krajowego – 69,52 mln zł (wzrost o 188,81 proc.), PKO BP – 67,55 mln zł (spadek o 20,32 proc.), Tauron Polska Energia – 52,01 mln zł (wzrost o 9,77 proc.), Telewizja Polska – 47,97 mln zł (spadek o 23,36 proc.), PGNiG – 41,55 mln zł (wzrost o 6,80 proc.). 

Wszystkie przedstawione w tekście dane przygotowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. Zostały opracowane w oparciu o media monitorowane w danym okresie przez Kantar Media.

(BAE, 12.02.2022)

Pozostałe tematy weekendowe

Kury na wizji. Atak branży drobiarskiej na TVN to zły PR
Otwarte magazyny. Największe pisma w USA poradziły sobie w...
Opowieści kwerendalne. Rzecz o warsztacie...
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.