Kantar: w 2021 roku PKN Orlen wydał więcej na reklamy w tytułach Polska Press
Prezesem Orlenu jest Daniel Obajtek (fot. Piotr Molęcki/East News)
W 2021 roku tytułu wydawane przez Polska Press zmniejszyły cennikowe wpływy reklamowe o 5,4 proc. w porównaniu z 2020 rokiem - wynika z danych firmy Kantar. Największe przychody z reklam miał "Dziennik Zachodni". Więcej w swoich gazetach wydał PKN Orlen, który przejął to wydawnictwo.
Według danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, tytuły Polska Press uzyskały z reklam w zeszłym roku 535,3 mln zł wobec 565,8 mln zł w 2020 roku. Największe wpływy zanotowały: "Dziennik Zachodni" - 46,7 mln zł (spadek o 2,9 proc.), "Głos Wielkopolski" - 39,6 mln zł (spadek o 11,5 proc.), "Gazeta Pomorska" - 35,2 mln zł (spadek o 1,9 proc.), "Dziennik Łódzki" - 31,3 mln zł (spadek o 2,3 proc.) i "Dziennik Bałtycki" - 29,9 mln zł (spadek o 10,9 proc.).
Czytaj też: Orlen kazał spółkom wykupić prenumeratę gazet Polska Press. Jest stanowisko PKN
Najwięcej na reklamy w tytułach Polska Press, podobnie jak w 2020 roku, wydała firma Global Affiliate Network Limited, zajmująca się sprzedażą wysyłkową. W 2021 roku wartość jej kampanii wyniosła 23,4 mln zł i była o 33,9 proc. niższa niż rok wcześniej. PKN Orlen, który właścicielem wydawnictwa stał się 1 marca 2021 roku, w całym 2021 roku przeznaczył na reklamy w jego gazetach 14,5 mln zł, czyli o 33,9 proc. więcej niż w 2020 roku.
Trzecim - pod względem wydatków - klientem była Kancelaria Premiera, która wydała 13,3 mln zł (spadek o 34,8 proc.). Wśród największych reklamodawców Polska Press znalazły się również Totalizator Sportowy (10,6 mln zł) i Grupa Allegro (9,7 mln zł).
(KOZ, 26.01.2022)