Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Grudzień 04, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Złote Spinacze 2021 rozdane. Tytanowy Spinacz dla agencji 24/7Communication

Jury Złotych Spinaczy przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. (fot. mat. pras.)

XIX edycja konkursu Złote Spinacze - organizowanego przez Związek Firm Public Relations -  rozstrzygnięta. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication. Gwiazdę PR dla osób szczególnie zasłużonych w branży otrzymał Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland.

Przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Press

(fot. mat. prasowe)

Nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021. Gala odbyła się wczoraj, 3 grudnia.

Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo. 

W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów. 

 ***

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco: 

KATEGORIE GŁÓWNE

PR korporacyjny
ZŁOTO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO 
60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker

BRĄZ 
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ 
W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

PR produktu

ZŁOTO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO
Moc wiesiołka / Labcon, Adamed

BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com 

Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZ
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

Advocacy i Public Affairs

SREBRO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ
Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

BRĄZ
Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

Kampania społeczna

ZŁOTO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

SREBRO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

BRĄZ
Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

PR pro bono

ZŁOTO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run 

SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

Covid-19 PR Response

ZŁOTO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

SREBRO
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ
Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO
People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska 

SREBRO
Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

BRĄZ
Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event komercyjny

ZŁOTO
OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age

SREBRO
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

BRĄZ
T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Event społeczny

ZŁOTO
Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

BRĄZ
Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma 

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

SREBRO
Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

BRĄZ
Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ
Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZ
A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków

BRĄZ
E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine

BRĄZ
Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

Social media

ZŁOTO 
Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ
To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly

BRĄZ
#ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

Business-to-Business PR

ZŁOTO
Don't Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

SREBRO
GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

BRĄZ
Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

PR finansowy i relacje inwestorskie

ZŁOTO
INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR

SREBRO
4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR

BRĄZ
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Media Relations

ZŁOTO
„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline

SREBRO
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations 

Employer Branding 

ZŁOTO
ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO
Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic

SREBRO
O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

Content marketing - branded content

ZŁOTO
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

SREBRO
Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

SREBRO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

Custom Publishing

SREBRO
Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska

BRĄZ
GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

*** 

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska

SREBRO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ
Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

2. Finanse

SREBRO
eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

SREBRO
CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency 

BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

3. Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ
Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

BRĄZ
#WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma 

4. Moda i styl życia

ZŁOTO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ
Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia

BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com 

5. Sektor spożywczy

ZŁOTO
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

SREBRO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

6. Kultura i media

ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

BRĄZ
Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

BRĄZ
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play 

7. Medycyna i zdrowie 

BRĄZ
HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication

BRĄZ
Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

8. Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

BRĄZ
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze 

ZŁOTO
ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO
Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

BRĄZ
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

10. Motoryzacja i transport

SREBRO
TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility

BRĄZ
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

BRĄZ
Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland 

11. NGO i sektor publiczny 

ZŁOTO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

SREBRO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

*** 

Kategorie specjalne:

1. Kreatywność 

ZŁOTO
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

2. Efektywność 

ZŁOTO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

3. Research&Insight 

ZŁOTO
Bariery do kariery / Clue PR

***

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication

 ***

Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów

 ***

Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

 ***

Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

***  

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego,  Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL

(MAT, 04.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.