Złote Spinacze 2021 rozdane. Tytanowy Spinacz dla agencji 24/7Communication
Jury Złotych Spinaczy przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. (fot. mat. pras.)
XIX edycja konkursu Złote Spinacze - organizowanego przez Związek Firm Public Relations - rozstrzygnięta. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication. Gwiazdę PR dla osób szczególnie zasłużonych w branży otrzymał Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland.
Przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej Gali. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe Jury, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, zaś trzecia była Grupa Komunikacja Plus.
(fot. mat. prasowe)
Nagrodzeni w konkursie Złote Spinacze 2021. Gala odbyła się wczoraj, 3 grudnia.
Podczas Gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum! Nagrodzono projekt „Hejter za dychę” zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.
Ponadto, zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, jeden z najbardziej doświadczonych praktyków PR w Europie, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.
W tym roku, nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał projekt „Stop kobietobójstwu!” zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i Agencję Dziadek do Orzechów.
***
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
ZŁOTO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
BRĄZ
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
BRĄZ
W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
PR produktu
ZŁOTO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
SREBRO
Moc wiesiołka / Labcon, Adamed
BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
Issue management i komunikacja kryzysowa
BRĄZ
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma
Advocacy i Public Affairs
SREBRO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
SREBRO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
BRĄZ
Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
BRĄZ
Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
Kampania społeczna
ZŁOTO
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
SREBRO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
SREBRO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
BRĄZ
Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life
PR pro bono
ZŁOTO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
Covid-19 PR Response
ZŁOTO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
SREBRO
Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
BRĄZ
Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
SREBRO
People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska
SREBRO
Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
BRĄZ
Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Event komercyjny
ZŁOTO
OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age
SREBRO
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
BRĄZ
T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Event społeczny
ZŁOTO
Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
BRĄZ
Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
Launch produktu, usługi lub firmy
ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
SREBRO
Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
BRĄZ
Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
BRĄZ
Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
PR miejsca, miasta lub regionu
BRĄZ
A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków
BRĄZ
E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
BRĄZ
Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte
Social media
ZŁOTO
Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
BRĄZ
To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly
BRĄZ
#ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
Business-to-Business PR
ZŁOTO
Don't Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok
SREBRO
GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
BRĄZ
Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies
PR finansowy i relacje inwestorskie
ZŁOTO
INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR
SREBRO
4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
BRĄZ
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
Media Relations
ZŁOTO
„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline
SREBRO
Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations
Employer Branding
ZŁOTO
ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
SREBRO
Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic
SREBRO
O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC
Content marketing - branded content
ZŁOTO
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
SREBRO
Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut
SREBRO
Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD
BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
Custom Publishing
SREBRO
Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska
BRĄZ
GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska
***
Kategorie sektorowe:
1. Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO
„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
SREBRO
T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska
SREBRO
Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
BRĄZ
Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
2. Finanse
SREBRO
eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
SREBRO
CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency
BRĄZ
SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"
3. Uroda, higiena i wellness
ZŁOTO
Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni
BRĄZ
Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble
BRĄZ
#WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
4. Moda i styl życia
ZŁOTO
Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
BRĄZ
Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
BRĄZ
Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com
5. Sektor spożywczy
ZŁOTO
Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
SREBRO
Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
BRĄZ
E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel
6. Kultura i media
ZŁOTO
KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska
BRĄZ
Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
BRĄZ
27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
7. Medycyna i zdrowie
BRĄZ
HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication
BRĄZ
Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
8. Sport, turystyka i rekreacja
SREBRO
Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
SREBRO
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
BRĄZ
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD
SREBRO
Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
BRĄZ
Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth
10. Motoryzacja i transport
SREBRO
TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility
BRĄZ
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
BRĄZ
Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland
11. NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
SREBRO
#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
***
Kategorie specjalne:
1. Kreatywność
ZŁOTO
OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO
2. Efektywność
ZŁOTO
Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
3. Research&Insight
ZŁOTO
Bariery do kariery / Clue PR
***
Tytanowy Spinacz: 24/7Communication
***
Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
***
Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek
***
Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański
***
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, PRESS, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), BRIEF, THINKTANK, PR Manager, Newseria, Pro4Media, Piloci Studio, agencja Blask, Conrego, Sotrender, BeCommuniactions, Grupa Komunikacja Plus, Vision Group, MSL
(MAT, 04.12.2021)