TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 15, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta ograniczy targetowanie reklam pod kątem zdrowia, rasy lub orientacji

Zmiany mają ograniczyć sposób, w jaki reklamodawcy mogą nadużywać targetowania i dotyczyć wrażliwych zagadnień (screen Youtube.com/Yuval Noah Harari)

Meta, spółka macierzysta Facebooka, od 19 stycznia wprowadzi zmiany w targetowaniu reklam pojawiających się w serwisach. Reklamodawcy nie będą mogli ukierunkowywać treści pod kątem takich zagadnień, jak zdrowie, rasa, pochodzenie, religia czy orientacja seksualna, a także wielu innych tematów. Zmiany obejmą Facebook, Instagram i Messenger.

Firma ma wprowadzać zmiany, by ograniczyć sposób, w jaki jej narzędzia mogą nadużywać targetowania i dotyczyć wrażliwych zagadnień. Jak dotąd, Facebook umożliwia reklamodawcom kierowanie treści do konkretnych grup odbiorców, co ma zwiększyć skuteczność. "The New York Times" przypomniał, że Meta (wówczas Facebook) przed szturmem na Kapitol umożliwiła reklamodawcom wykorzystanie narzędzi w celu promowania broni i kamizelek kuloodpornych w skrajnie prawicowych grupach.

W 2019 roku do sądu trafił pozew przeciwko Facebookowi za umożliwienie właścicielom i sprzedawcom domów ograniczania reklam na platformie na podstawie religii, rasy czy pochodzenia. W 2017 roku organizacja zajmująca się dziennikarstwem śledczym ProPublica odkryła, że algorytmy Facebooka wygenerowały kategorie reklam dla użytkowników zainteresowanych takimi hasłami, jak „nienawidzący Żydów”.

(MAC, 15.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.