Raport Meetrics: reklamy display zyskały na widoczności
Reklamy wideo nadal są bardziej widoczne od reklam display (fot. Marvin Meyer/Unsplash)
Raport "Viewability Benchmarks" przygotowany przez Meetrics wskazuje, że w trzecim kwartale 2021 roku w działaniach reklamowych online reklamy typu display zyskały na widoczności, podczas gdy reklamy wideo straciły.
W trzecim kwartale br. reklamy display zyskały na widoczności w stosunku do badań dotyczących drugiego kwartału. Ich wartość viewability wzrosła z 62 do 64 proc. W stosunku do reklam wideo wskaźnik ten spadł z 78 do 76 proc.
Wśród desktopowych formatów najbardziej widoczny był skyscraper (wysoka reklama banerowa), a na mobile baner 320x50. Formaty te osiągnęły odpowiednio 81 proc. i 89 proc. viewability.
Widoczność (viewability) w raporcie opiera się na definicji rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uznawana za widoczną, jeśli co najmniej połowa jej powierzchni jest widoczna przez co najmniej sekundę. W wypadku wideo 50 proc. powierzchni musi być widoczne przez dwie sekundy.
(KAP, 21.10.2021)