Pierwsi nominowani w konkursie AD WO/MAN Roku 2020
Karolina Kałużna, Piotr Piętka, Kacper Sawicki oraz Katarzyna Życińska to pierwsi nominowani w dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku. Środowisko reklamy wybierze w nim czterech zwycięzców – w kategoriach Agencje reklamowe, Agencje mediowe, Studia produkcyjne oraz nowej - Agencje public relations.
Konkurs AD WO/MAN Roku 2020 to organizowany przez magazyn „Press” plebiscyt, w którym fachowcy z branży reklamy wybierają najlepszych spośród siebie.
W tegorocznej edycji przedstawiciele agencji reklamowych, agencji mediowych, firm interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych będą głosować na kandydatów z czterech list w kategoriach: Agencje mediowe, Agencje reklamowe, Studia produkcyjne i po raz pierwszy – Agencje PR.
Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 105 branżowych ekspertów – m.in. laureatów poprzednich edycji plebiscytu oraz dyrektorów marketingu największych firm – o wskazanie osób, które ich zdaniem zasługują na tytuł AD WO/MAN Roku 2020.
To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili cztery listy nominowanych.
Od 22 do 26 lutego br. strona www.press.pl (a także www.adwoman.press.pl i facebookowy profil konkursu AD WO/MAN) będzie codziennie podawać po jednym nominowanym w każdej z czterech kategorii plebiscytu.
Pierwszymi nominowanymi w konkursie AD WO/MAN 2020 są:
W kategorii Agencje reklamowe:
Karolina Kałużna, współzałożycielka i dyrektor kreatywna agencji Przestrzeń
Od ponad dekady pracuje w branży reklamowej. W połowie 2018 roku wraz z Tomaszem Misiukiewiczem i Igorem Zajdą założyła agencję Przestrzeń, która zajmuje się projektowaniem biznesu, marek i idei. Rozwijając swoje kompetencje, agencja zaprosiła do współpracy m.in. badaczy, firmy technologiczne i mediowe, dzięki czemu odpowiada na takie potrzeby klienta, jak: tworzenie idei komunikacyjnych, wprowadzanie nowych produktów na rynek i projektowanie modeli biznesowych. Strategia podziałała, bo ta stosunkowo nowa na rynku agencja może się pochwalić bogatym portfolio klientów. Wcześniej Kałużna pracowała jako associate creative director w VML Poland. Zarządzała tam zespołem kreatywnym i projektami m.in. dla marek: EB, Żywiec Zdrój, Samsung, Tic Tac. Doświadczenie zdobywała także w Saatchi & Saatchi. Absolwentka SWPS na kierunku Service Design, którego metody wykorzystuje w codziennej pracy, także nad komunikacją.
W kategorii Agencje mediowe:
Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Polska
Konsekwentnie wdraża strategię "Power of one”, polegającą na integracji i rozwoju kompetencji wszystkich spółek w grupie, a przy tym pnie się po szczeblach kariery. Po trzech latach współzarządzania wraz z Tomaszem Pawlikowskim Publicis Groupe Polska, w 2021 roku Piotr Piętka awansował na CEO, przejmując tym samym kierowanie polskim oddziałem Publicis Groupe. Jego kompetencje obejmują nie tylko koordynację działań Publicis Groupe w Polsce, ale też na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Poprzednio jako CEO Publicis Media miał pod opieką agencje mediowe: Starcom, Zenith, Spark Foundry i Blue 449 oraz agencje Performics i LiquidThread. Piętka karierę w branży marketingowej rozpoczął w 1996 roku. Zasiadał w jury Effie i Mixx Awards. Był członkiem rady programowej XI edycji Forum IAB. Piotr Piętka zajął drugie miejsce w konkursie Ad Wo/Man Roku 2018 i Roku 2019 w kategorii Agencje mediowe.
I choć Piętka odpowiada już za działalność całej grupy, to branżowi eksperci nadal wskazują go wśród najlepszych menedżerów agencji mediowych.
W kategorii Studia produkcyjne:
Kacper Sawicki, założyciel i partner zarządzający Papaya Films
Producent reklamowy i filmowy, który udowodnił, że biznes i kreatywność mogą iść w parze. W 2006 roku założył studio Papaya Films, zajmujące się produkcją reklam i branded content, a także tworzeniem autorskich treści filmowych. Papaya Films szybko stało się największą firmą produkcyjną w Polsce, a obecnie ma biura w Warszawie, Londynie, Lizbonie i Nowym Jorku. Studio jest pionierem w kwestiach działań z zakresu odpowiedzialności biznesu, neutralności klimatycznej oraz diversity & inclusion. W obliczu kryzysu, wiosną 2020 roku, w geście solidarności z partnerami uregulowało wszystkie płatności dla podwykonawców, przyspieszyło regulowanie bieżących zobowiązań i utrzymuje ten stan do dziś.
Firma zrealizowała ponad 2300 kampanii reklamowych w 42 krajach i została wyróżniona 77 nagrodami. Wśród nich są m.in. sześciokrotny tytuł Domu Produkcyjnego KTR, a także Grand Prix, Titanium, Złoto, Srebro i Brąz na Cannes Lions Festival. Kacper Sawicki jest również inicjatorem i szefem konkursu dla młodych twórców reklamowych – Papaya Young Directors. Aktywnie wspiera rozwój reżyserów i sztuki wizualnej. Jest też wydawcą portalu Papaya.Rocks.
W kategorii Agencje PR:
Katarzyna Życińska, prezes 38 Content Communication
Od 11 lat z powodzeniem kieruje agencją public relations 38 Content Communication jako jej prezeska. Jest jednocześnie szefową całej grupy 38Group, w skład której wchodzi agencja. Mówi, że jest zakochana w swojej pracy, co mogłoby tłumaczyć doskonałe wyniki prowadzonej przez nią firmy. 38 Content Communication w 2018 roku zanotowała wzrost przychodów o 26 proc. i miała ponad 400 tys. zł zysku netto (dane KRS rok do roku). A w 2019 roku poprawiła wynik, notując ponad pół miliona zysku netto, przy przychodach wynoszących 19,9 mln zł (wzrost o 7 proc. względem 2018 roku). Wcześniej Życińska była dyrektorką ds. rynków regionalnych w agencji mediowej Starcom MediaVest Group (obecnie Starcom). Doświadczenie zawodowe zdobywała także w holdingu mediowym Eurozet i w firmie Ferax, gdzie tworzyła marketing dla marki Gatta.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz trzeci zostanie również wręczona nagroda – Ad Marketer Roku. Laureat wybierany jest przez jury konkursu.
Regulamin konkursu, sylwetki nominowanych oraz panel do głosowania zostanie uruchomiony 1 marca i dostępny będzie na adwoman.press.pl.
Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w kwietniu br.
Organizator: „Press”
Partnerzy konkursu: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma, AMS
Partnerzy gali: Audio Network, Cocosound, ColorOffOn, F25, M-Sound Multimedia
Patroni medialni: newonce.radio, Nowy Marketing, Marketer+
(CP, 22.02.2021)