Temat: AD WO/MAN Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AD WO/MAN 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni

Wyniki konkursu AD WO/MAN Roku 2020 ogłosiliśmy podczas gali transmitowanej na żywo na Facebooku i na Press.pl (fot. Simona Supino/Press)

Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).

Tytuł AD WO/MAN Roku przyznawany jest w kategoriach: Agencje reklamowe, Agencje mediowe, Studia produkcyjne i, po raz pierwszy, Agencje PR. To nagrody za: sukcesy w branży, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów. Konkurs organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest w głosowaniu agencji reklamowych, mediowych i PR, firm interaktywnych, studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych.

– Nie ma większego dowodu zawodowego uznania niż ten, gdy głosują na ciebie twoi konkurenci. Dlatego AD WO/MAN jest tak wyjątkową nagrodą – mówił podczas gali Andrzej Skworz, redaktor naczelny "Press". – Dzisiejsi laureaci znaleźli się na podium ze względu na swój sukces biznesowy, ale w równej mierze ze względu na walory osobiste – coś, co nazywamy przywództwem, a co testowane jest zwłaszcza w trudnych czasach i polega na wierności wyznawanym wartościom.

Press

(fot. Simona Supino/Press)

W kategorii Agencje reklamowe tytuł AD WO/MAN Roku 2020 otrzymał Marcin Gaworski, CEO & partner 180heartbeats + Jung v. Matt, który w głosowaniu uzyskał 238 punktów. – Jesteśmy niezależną średniej wielkości firmą. To niezwykłe, jak firma budowana na takich wartościach, jak równość i kreatywność, przyciąga duże marki. Dzięki kreatywności przetrwaliśmy i poradziliśmy sobie w pandemii. Nie zawsze jednak kreatywność jest w cenie. Średnio agencje biorą udział w 65 przetargach, 10 jest nierozstrzyganych, a tylko w pięciu płacą za pracę. Mam apel do wszystkich agencji kreatywnych i mediowych: bądźmy solidarni, stawiajmy odpowiednie warunki do dobrych przetargów – powiedział Gaworski.

Na podium w tej kategorii znaleźli się też: Paweł Kastory i Szymon Gutkowski (DDB, 193 pkt) oraz Karolina Kałużna (Przestrzeń, 132 pkt).

Press

(fot. Simona Supino/Press)

W kategorii Agencje mediowe zwyciężyła Ewa Góralska, managing director MullenLowe MediaHub, która otrzymała w głosowaniu 200 punktów. – Ta nagroda znaczy dla mnie wiele, bo zawsze była nagrodą za przywództwo – powiedziała Góralska. – Przywództwo to też zaufanie i empatia do naszych klientów, pracowników i konsumentów. Czasy, w których żyjemy, pokazały, że te wartości nabrały mocy i ta nagroda tym bardziej cieszy - dodała.

Na podium znaleźli się też: Piotr Piętka (Publicis Groupe Polska, 154 pkt) oraz Anna Podskarbi (OMD Optimum Media, 98 pkt).

Press

(fot. Simona Supino/Press)

W kategorii Studia produkcyjne tytuł trafił do Kacpra Sawickiego, założyciela i partnera zarządzającego Papaya Films, który w głosowaniu uzyskał 221 punktów. – Wyszliśmy z tego trudnego roku obronną ręką. Naszym obowiązkiem jest czujność, wrażliwość i świadomość problemów. Bardzo dziękuję agencjom reklamowym i naszym klientom za wspaniałą postawę i przyspieszenie terminów płatności do producentów, bo dzięki wam udało się przetrwać najtrudniejszy okres na początku pandemii członkom i członkiniom ekip filmowych. Powinniśmy się zastanawiać także nad wyzwaniem, jak ograniczać nasz wpływ na środowisko przy realizowanych produkcjach – powiedział Sawicki.

Na podium w tej kategorii znaleźli się też: Magdalena Olak (Oto Film, 108 pkt) oraz Marcin Dworucha (F25 Production House, 107 pkt).

Press

(fot. Simona Supino/Press)

Pierwszą zdobywczynią tytułu przyznanego w kategorii Agencje PR została Hanna Waśko, CEO Big Picture, która otrzymała 149 punktów. – W państwie, w którym nie możemy liczyć, że politycy będą przestrzegać zasad, to na nas spoczywa odpowiedzialność. Mam nadzieję, że również agencje będą mogły zachować się jak "Press" i inne wolne media. To nie jest czas na chowanie głowy w piasek, to nie jest czas na mówienie, że biznes nie jest o polityce. Ludzie tracą swoje prawa, a my - ludzie PR, reklamy i mediów - możemy bardzo pomóc – podkreśliła Waśko.

Na podium znalazły się też: Katarzyna Życińska (38Content Communication, 111 pkt) oraz Agata Zeman (24/7 Communication, 85 pkt).

Press

(fot. Simona Supino/Press)

Po raz trzeci w historii konkursu wręczyliśmy nagrodę dla najlepszego marketera. Wybór przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm (agencje reklamowe, mediowe, PR, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe) mogła wskazać najbardziej cenionych marketerów, również swoich klientów. W drugim etapie o wyborze AD Marketera Roku decydowało jury w składzie: Izabela Albrychiewicz (GroupM Poland), Maciej Lissowski (Pathfinder 23), Jerzy Minorczyk (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska), Weronika Mirowska ("Press"), prof. Krzysztof Obłój (Akademia Leona Koźmińskiego), Andrzej Skworz ("Press", przewodniczący jury), Grzegorz Szczepański (Hill + Knowlton Strategies), Paweł Tyszkiewicz (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR).

AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek, CMO w Banku BNP Paribas. – Chciałem podziękować jury, że doceniło pracę całego mojego zespołu i agencji, z którymi współpracuję. Jestem pod megawrażeniem wszystkich, którzy złożyli się na tę nagrodę – powiedział Dariusz Maciołek.

Drugie miejsce zajął Rafał Jakubowski (mBank), a trzecie Dorota Haller (Huawei Consumer Business Group).

Wyniki konkursu AD WO/MAN Roku 2020 ogłosiliśmy podczas gali transmitowanej na żywo na Facebooku i na Press.pl.

Partnerzy kategorii Agencje reklamowe: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partnerzy kategorii Agencje public relations: Provident Polska, Press-Service Monitoring Mediów
Partnerzy kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska, Storytel
Partnerzy kategorii AD Marketer: GroupM wraz z Mediacom, Mindshare, Wavemaker
Ponadto partnerami są: Audio Network, Coloroffon, Cocosound, F25 Production House, M-sound Multimedia
Patroni medialni konkursu: newonce.radio, Nowy Marketing, Marketer+
Organizator konkursu: Magazyn „Press”

(CP, 08.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.