Kłos, Morkowski, Kawecki, Gruszecki i Waśko nominowani w konkursie AD WO/MAN 2020
Kacper Kłos i Piotr Morkowski (Brand New Galaxy), Adrian Kawecki (Mindshare Poland), Szymon Gruszecki (Graffiti Films) oraz Hanna Waśko (Big Picture) – to kolejni nominowani w tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN Roku.
W organizowanym przez magazyn „Press” konkursie branża wybierze zwycięzców w kategoriach: Agencje reklamowe, Agencje mediowe, Studia produkcyjne oraz nowej - Agencje public relations.
Od poniedziałku do piątku prezentujemy nazwiska nominowanych. Wcześniej przeprowadziliśmy konsultacje z branżowymi ekspertami - o wskazania poprosiliśmy ponad 100 osób, w tym laureatów poprzednich edycji konkursu. Sylwetki nominowanych publikujemy w „Presserwisie”, na Press.pl, Adwoman.press.pl i facebookowym profilu konkursu.
Kolejnych nominowanych w konkursie AD WO/MAN 2020 przedstawia Karolina Witecka z Cut The Mustard:
W kategorii Agencje reklamowe:
Kacper Kłos, chief executive officer i Piotr Morkowski, współwłaściciel i Prezes Rady Nadzorczej Brand New Galaxy
Kacper Kłos był odpowiedzialny za tworzenie globalnej kompetencji e-commerce w ramach Saatchi & Saatchi, a wcześniej Interactive Solutions, gdzie w latach 2013–2017 jako executive vice president z sukcesem przeprowadził proces transformacji digitalowej dla strategicznych biur w Moskwie i Genewie. Od 2018 roku związany jest z agencją Brand New Galaxy, w której w 2019 roku objął funkcję CEO. Od tego czasu z sukcesem zarządza jednym z najszybciej rozwijających się holdingów marketingowo-technologicznych. Pod jego sterami firma rozszerzyła swoje kompetencje, tworząc lub przejmując spółki w Polsce, Francji i USA i otwierając regionalne biuro w Dubaju. Kilkunastoosobowy zespół stał się konglomeratem ponad 500 ekspertów i ekspertek z zakresu e-commerce, reklamy, marketingu i digital.
Piotr Morkowski to jeden z ojców sukcesu Interactive Solutions. Po przejęciu agencji przez Grupę Publicis w 2013 roku został prezesem Saatchi & Saatchi IS, która pod jego przewodnictwem wyewoluowała do jednego z największych biur w strukturze grupy oraz w regionie. Od 2017 roku specjalizuje się w inwestycjach w spółki z pogranicza technologii, e-commerce i komunikacji – z sukcesem przeprowadził proces akwizycji polskiej spółki Wisebase przez amerykańskie Syndigo. W 2019 wykupił udziały w holdingu marketingowo-technologicznym Brand New Galaxy, którego jest obecnie głównym udziałowcem i przewodniczącym rady nadzorczej.
W kategorii Agencje mediowe:
Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland
Kierowana od 2004 roku przez Adriana Kaweckiego agencja Mindshare Poland mimo
kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią utrzymała wysokość przychodów w 2020 roku. Wynik za 2019 rok był zaś bardzo dobry: agencja miała 526,5 mln zł przychodów (wzrost o 5,9 proc. w stosunku do 2018 roku) i 1,6 mln zł zysku netto (wzrost o 550 proc.; dane KRS). Adrian Kawecki przed dołączeniem do Mindshare przez dwa lata był dyrektorem zarządzającym Optimum Media OMD. Ponadto w ramach działającego przy SAR Klubu Agencji Mediowych zasiada w zespole media agency committee, który wspólnie z marketerami zajmuje się opiniowaniem koncepcji badania jednoźródłowego. W konkursie Ad WO/MAN 2019 rok zajął trzecie miejsce, a w edycji za 2014 rok – piąte.
W kategorii Studia produkcyjne:
Szymon Gruszecki, CEO i współwłaściciel Graffiti Films
Szymon Gruszecki z Graffiti Films jest związany od prawie dziewięciu lat. Początkowo jako producent, w 2018 roku, wraz z Kacprem Wantołą i Franciszkiem Rogalą, został właścicielem studia i jednocześnie jego szefem.
Graffiti Films to jedna z najstarszych na rynku firm produkcyjnych, która zrealizowała ponad tysiąc reklam i wiele usług produkcyjnych dla klientów, także teledysków. Od kilu lat pod nowymi rządami skutecznie odbudowuje rynkową pozycję, zdobywając uznanie branży i stając się silnym rynkowym konkurentem.
Gruszecki, nim zajął się produkcją, był współzałożycielem niezależnego wydawnictwa. Później spędził pięć lat w MTV Networks jako producent. Pracował również jako pierwszy asystent reżysera przy polskich i zagranicznych filmach fabularnych. Ponadto był szefem produkcji w Red Bull Polska, a także redaktorem naczelnym miesięcznika „Red Bulletin”.
W kategorii Agencje PR:
Hanna Waśko, CEO Big Picture
Hanna Waśko właścicielką i prezeską Big Picture jest od 2015 roku. Z powodzeniem rozwija firmę, której zarządzaniem podzieliła się kilka miesięcy temu z awansowaną na strategic director Heleną Korniejew, bo jak twierdzi: takiego biznesu nie prowadzi się w pojedynkę. Przed założeniem własnej firmy Waśko sama była strategic director w agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants. Przez blisko pięć lat była doradczynią społeczną prezydenta RP, kiedy urząd ten sprawował Bronisław Komorowski. W 2019 roku została wybrana na wiceprezeskę Związku Firm Public Relations – w zarządzie odpowiada za projekty pro bono. Karierę zaczynała w agencji Leo Burnett jako PR manager. Trzy lata z rzędu jej agencja zdobywała tytuł najlepszej w konkursie Złote Spinacze.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz trzeci zostanie wręczona nagroda Ad Marketer Roku. Laureat wybierany jest przez jury konkursu.
Regulamin konkursu oraz panel do głosowania zostanie uruchomiony 1 marca i dostępny będzie na Adwoman.press.pl. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w kwietniu.
Organizator: "Press"
Partnerzy konkursu: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma, AMS, Provident, Press-Service Monitoring Mediów
Partnerzy gali: Audio Network, Cocosound, ColorOffOn, F25, M-Sound Multimedia
Patroni medialni: newonce.radio, Nowy Marketing, Marketer+
(CP, 25.02.2021)