Krzemień, Góralska, Majewski i Alberski wśród nominowanych do AD WO/MAN roku 2020
Grzegorz Krzemień, Ewa Góralska, Michał „Shootman” Majewski i Tomasz Alberski to kolejni nominowani w dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku, w którym branża wybiera najlepszych spośród siebie.
Konkurs AD WO/MAN roku 2020 organizuje magazyn „Press”. Środowisko reklamy wybierze w nim czterech zwycięzców – w kategoriach Agencje reklamowe, Agencje mediowe, Studia produkcyjne oraz nowej - Agencje public relations. Głosować będą przedstawiciele agencji reklamowych, agencji mediowych, firm interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych.
Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 105 branżowych ekspertów – m.in. laureatów poprzednich edycji plebiscytu oraz dyrektorów marketingu największych firm – o wskazanie osób, które ich zdaniem zasługują na tytuł AD WO/MAN roku 2020. To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili cztery listy nominowanych. Od 22 do 26 lutego br. na www.press.pl (a także www.adwoman.press.pl i facebookowym profilu konkursu AD WO/MAN) codziennie podajemy po jednym nominowanym w każdej z czterech kategorii plebiscytu.
Kolejnymi nominowanymi w konkursie AD WO/MAN 2020 są:
W kategorii Agencje reklamowe:
Grzegorz Krzemień, prezes i współtwórca GoldenSubmarine
Założona przez niego agencja postdigitalowa w minionym roku znów rozwinęła ofertę, udowadniając, że trzyma rękę na pulsie. Utworzyła interdyscyplinarny zespół LabZ, który zajmuje się m.in. zmianami modelu biznesowego, poszerzając ofertę agencji o e-handel, studio animacji i postprodukcji, a także zajęła się zakupem mediów społecznościowych w modelu efektywnościowym. Agencja od lat otrzymuje wyróżnienia w „Panoramie Reklamy”.
Krzemień jest przewodniczącym branżowej rady ds. kompetencji IAB Polska nadzorującej program certyfikacji DIMAQ, a także członkiem rady programowej Forum IAB i konkursu Mixx Awards. Wykładowca warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego i juror wielu konkursów reklamowych w Polsce, autor książek o zarządzaniu i e-marketingu oraz twórca firmowego bloga (Blog.goldensubmarine.com), który rozwija od ponad 13 lat.
W kategorii Agencje mediowe:
Ewa Góralska, managing director MullenLowe MediaHub
Dyrektor zarządzająca MullenLowe MediaHub doskonale wykorzystała zwiększoną swobodę działania, gdy ponad rok temu większość udziałów w grupie MullenLowe przeszła w ręce polskich menedżerów, w tym również jej. Dzięki zachowaniu dostępu do sieciowego know-how i narzędzi wzmocniła zespoły wyspecjalizowane w usługach digitalowych. W efekcie kierowana przez nią agencja mediowa pozyskała w ub.r. 11 klientów – m.in. R22 i InPost – tracąc tylko dwóch. Na przestrzeni ostatnich lat Ewa Góralska mocno inwestowała w rozwój pracowników, w wyniku czego 85 proc. zespołu MediaHub stanowią obecnie specjaliści z kompetencjami digitalowymi. Jednocześnie oferta agencji wzbogaciła się o nowe kompetencje takie, jak analityka i business intelligence, integracja i automatyzacja danych, technologia oraz badania czy AI. Firma dołączyła też do programu Criteo Partners, którego celem jest rozwój w obszarze komunikacji interaktywnej. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej na rynku spowodowanej pandemią Góralska zdecydowała się utrzymać pensje pracowników i stan zatrudnienia. Ostatecznie firma zakończyła 2020 rok zyskiem, co pozwoliło na wypłatę premii pracownikom.
Góralska w 1994 roku zaczynała w PanMedia Western od stanowiska media plannera, a w 2003 roku stanęła na czele tej agencji mediowej, która 10 lat później przekształciła się w obecną MullenLowe MediaHub.
Za „sukces, innowacje i kreatywność w biznesie” zajęła drugie miejsce w konkursie AdMan Roku 2016.
W kategorii Studia produkcyjne:
Michał „Shootman” Majewski, właściciel Shoot Me
Z wykształcenia dziennikarz, ukończył Wyższą Szkoła Dziennikarską im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie, ale karierę zawodową związał z produkcją reklamową. Shoot Me przez jej właściciela nazywana jest agencją artystów wizualnych i domem kreatywnej produkcji. Specjalizuje się w fotografii reklamowej, sesjach modowych, ale nie rezygnuje z żadnych projektów, które dają szansę jej współpracownikom na realizowanie się.
Shoot Me znane jest z tworzenia nowych trendów i eksperymentowania, co pozwoliło mu stworzyć oryginalny styl. Firma pokazuje, jak dobrą fotografię przełożyć na koncept wizualny. Jest dowodem na to, że świat sztuki i komercji mogą się przenikać, nie tracąc nic ze swoich właściwości. Shoot Me odpowiadało za produkcję wielokrotnie nagrodzonej kampanii „Do ostatniego drzewa” zrealizowaną dla Greenpeace Polska.
W kategorii Agencje PR:
Tomasz Alberski, managing partner agencji Komunikacja Plus PR
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży PR. Od dziewięciu lat kieruje założoną przez siebie agencją public relations Komunikacja Plus PR, która przez te lata rozrosła się do obecnych rozmiarów Grupy Komunikacja Plus. W jej skład wchodzi obecnie osiem podmiotów, specjalizujących się m.in. w employer brandingu, zakupie mediów, kreacji graficznej czy e-commerce. Zarządzana przez Alberskiego firma na początku br. otrzymała statuetkę Tytanowego Spinacza i tytuł „Najlepszego w konkursie” Złote Spinacze. Alberski odpowiada za rozwój biznesowy agencji i grupy kapitałowej Alberski odpowiada za rozwój biznesowy agencji i grupy kapitałowej oraz doradztwo dla strategicznych klientów agencji. A wcześniej zajmował się również doradztwem strategicznym dla zarządów spółek i organów administracji samorządowej. Jednocześnie pełni stanowisko wiceprezesa Związku Firm Public Relations. Przed rozpoczęciem pracy w PR był doradcą prezesa Rady Ministrów.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz trzeci zostanie wręczona nagroda – Ad Marketer Roku. Laureat wybierany jest przez jury konkursu.
Regulamin konkursu, sylwetki nominowanych oraz panel do głosowania zostanie uruchomiony 1 marca i dostępny będzie na adwoman.press.pl.
Laureatów poznamy podczas uroczystej gali w kwietniu br.
Organizator: „Press”
Partnerzy konkursu: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma, AMS
Partnerzy gali: Audio Network, Cocosound, ColorOffOn, F25, M-Sound Multimedia
Patroni medialni: newonce.radio, Nowy Marketing, Marketer+
(23.02.2021)