Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 15, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Porozumienie Gowina nie poprze podatku od reklam

Porozumienie Gowina podkreśla, że założenia rządowego projektu są sprzeczne z programem Zjednoczonej Prawicy (fot. Piotr Molecki/East News)

Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy o podatku od reklam. Bez głosów posłów tej partii koalicji rządzącej nie uda się uchwalić ustawy, przeciwko której jest też cała opozycja.

W piątek Porozumienie Jarosława Gowina poinformowało, że nie popiera projektu ustawy o podatku od reklam w obecnym kształcie, bo może on mieć negatywne skutki dla polskich przedsiębiorców, mediów krajowych, a także dla obywateli. Zdaniem polityków Porozumienia założenia rządowego projektu są sprzeczne z programem Zjednoczonej Prawicy, na dodatek nie były z nimi konsultowane.

Porozumienie wskazuje też, że efektem uchwalenia ustawy proponowanej przez PiS byłaby "jeszcze głębsza dyskryminacja mediów krajowych w stosunku do podmiotów globalnych". Politycy związani z Jarosławem Gowinem deklarują, że są gotowi przystąpić do prac nad ustawą, która opodatkuje medialne korporacje technologiczne działające w Polsce i Unii Europejskiej. "Z całą mocą popieramy wprowadzenie do polskiego systemu prawnego opodatkowania globalnych koncernów medialnych i technologicznych, jako wyraz równego traktowania wszystkich podmiotów gospodarczych oraz odpowiedzialności za sprawiedliwe kształtowanie rynku medialnego w krajach Unii Europejskiej" - czytamy w oświadczeniu partii.

 

Minister Michał Wójcik z Solidarnej Polski w piątkowej rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM powiedział, że partia Zbigniewa Ziobry nie ma jeszcze w tej sprawie stanowiska. "Kierunkowo te zmiany są potrzebne, natomiast w szczegółach wyrażane są wątpliwości. I my również mamy swoje wątpliwości" – powiedział. 

Liderzy KO, PSL i Lewicy zapowiedzieli, że nie poprą projektu autorstwa PiS, bo stanowi on "finalizację trwającego od 2015 roku procesu likwidacji niezależnych mediów w Polsce".

Projekt ustawy, który znajduje się w prekonsultacjach rządowych, zakłada wprowadzenie dwóch rodzajów danin: od reklamy internetowej i od reklamy konwencjonalnej (radio, telewizja, prasa, reklama zewnętrzna i kina). Rząd tłumaczy, że nowy podatek miałby być wymierzony w globalne koncerny technologiczne, ale według szacunków to krajowe media zapłacą więcej. Cyfrowi giganci mieliby zapłacić 50-100 mln zł podatku od reklam, a polskie media - 800 mln zł. Danina uderzyłaby szczególnie w Agorę i TVN Grupę Discovery, mniej w Polsat i Wirtualną Polskę

(BAE, 15.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.