Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 15, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Porozumienie Gowina nie poprze podatku od reklam

Porozumienie Gowina podkreśla, że założenia rządowego projektu są sprzeczne z programem Zjednoczonej Prawicy (fot. Piotr Molecki/East News)

Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy o podatku od reklam. Bez głosów posłów tej partii koalicji rządzącej nie uda się uchwalić ustawy, przeciwko której jest też cała opozycja.

W piątek Porozumienie Jarosława Gowina poinformowało, że nie popiera projektu ustawy o podatku od reklam w obecnym kształcie, bo może on mieć negatywne skutki dla polskich przedsiębiorców, mediów krajowych, a także dla obywateli. Zdaniem polityków Porozumienia założenia rządowego projektu są sprzeczne z programem Zjednoczonej Prawicy, na dodatek nie były z nimi konsultowane.

Porozumienie wskazuje też, że efektem uchwalenia ustawy proponowanej przez PiS byłaby "jeszcze głębsza dyskryminacja mediów krajowych w stosunku do podmiotów globalnych". Politycy związani z Jarosławem Gowinem deklarują, że są gotowi przystąpić do prac nad ustawą, która opodatkuje medialne korporacje technologiczne działające w Polsce i Unii Europejskiej. "Z całą mocą popieramy wprowadzenie do polskiego systemu prawnego opodatkowania globalnych koncernów medialnych i technologicznych, jako wyraz równego traktowania wszystkich podmiotów gospodarczych oraz odpowiedzialności za sprawiedliwe kształtowanie rynku medialnego w krajach Unii Europejskiej" - czytamy w oświadczeniu partii.

 

Minister Michał Wójcik z Solidarnej Polski w piątkowej rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM powiedział, że partia Zbigniewa Ziobry nie ma jeszcze w tej sprawie stanowiska. "Kierunkowo te zmiany są potrzebne, natomiast w szczegółach wyrażane są wątpliwości. I my również mamy swoje wątpliwości" – powiedział. 

Liderzy KO, PSL i Lewicy zapowiedzieli, że nie poprą projektu autorstwa PiS, bo stanowi on "finalizację trwającego od 2015 roku procesu likwidacji niezależnych mediów w Polsce".

Projekt ustawy, który znajduje się w prekonsultacjach rządowych, zakłada wprowadzenie dwóch rodzajów danin: od reklamy internetowej i od reklamy konwencjonalnej (radio, telewizja, prasa, reklama zewnętrzna i kina). Rząd tłumaczy, że nowy podatek miałby być wymierzony w globalne koncerny technologiczne, ale według szacunków to krajowe media zapłacą więcej. Cyfrowi giganci mieliby zapłacić 50-100 mln zł podatku od reklam, a polskie media - 800 mln zł. Danina uderzyłaby szczególnie w Agorę i TVN Grupę Discovery, mniej w Polsat i Wirtualną Polskę

(BAE, 15.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.