Onet, "Rz" i TVN 24 najczęściej cytowane, "Press" na czele magazynów
Najbardziej opiniotwórczym tytułem wśród dzienników była w sierpniu "Rzeczpospolita" (fot. Pixabay.com)
Portal Onet.pl z ponad 5,2 tys. cytowaniami znalazł się na czele zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w sierpniu – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Magazyn "Press" wrócił na pozycję lidera w swojej kategorii.
Najczęściej cytowanymi materiałami w Onecie były m.in. sprawa ustępstw Polski podczas negocjacji ze Stanami Zjednoczonymi nad Wspólną Deklaracją Współpracy Obronnej oraz rozmowa z Bronisławem Komorowskim. Na kolejnych miejscach za Onetem (5215) w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się: dziennik "Rzeczpospolita" (3445 cytowań) i telewizja TVN 24 (3370).
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań po TVN miały w sierpniu: Polsat News (2014) i TVPInfo (716).
Wśród stacji radiowych największą liczbę wzmianek miały: RMF FM (2207), Program I Polskiego Radia (1077) i Polskie Radio 24 (891). Znaczący wzrost zanotowało Radio Gdańsk (250), któremu prezes PKN Orlen Daniel Obajtek udzielił wywiadu na temat przejęcia przez koncern Grupy Lotos.
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazł się Onet.pl (5215), a za nim Wp.pl (2016) i Money.pl (904).
Z kolei najbardziej opiniotwórczymi dziennikami w sierpniu były: "Rzeczpospolita" (3445), "Dziennik Gazeta Prawna" (1762) i "Super Express" (1552).
Wśród tygodników i dwutygodników na czele jest dwutygodnik "Wspólnota" (679), który liderem został za sprawą publikacji rankingu zamożności polskich samorządów. Następne w tej kategorii były tygodniki "Wprost" (440) i "Sieci" (323).
Natomiast najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był w sierpniu magazyn "Press" (208) przed "Forbesem" (132) i "Perspektywami" (73).
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele są: "Rzeczpospolita" (3445), "Dziennik Gazeta Prawna" (1762) i "Puls Biznesu" (418). Z kolei w rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na pierwszym miejscu jest Money.pl (904), na drugim Businessinsider.com.pl (269), a na trzecim Bankier.pl (204).
Najbardziej opiniotwórcze z mediów regionalnych to: Radio Gdańsk (250), Radio Wrocław (146) i "Głos Wielkopolski" (129).
Analizę częstotliwości cytowań przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 260 przekazów z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 sierpnia 2020 roku.
(BAE, 24.09.2020)